صفحه اصلی / پرداخت ۱۰۴۳میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان

پرداخت ۱۰۴۳میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت روز ملی بهره‌وری صبح امروز با حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
در نخستین نشست تخصصی که در این مراسم برگزار شد، بهزاد سلطانی، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق طی ۴ سال گذشته و مقایسه آن با دولت قبل پرداخت.
به گفته وی طی ۴ سال گذشته این صندوق بیش از یک هزار و ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان، صندوقهای پژوهش فناوری و طرحهای سرمایه گذاری و مشارکت تخصیص داده است.
در ادامه مراسم فرشید شکرخدایی رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق ایران نیز با مقایسه رشد ارزش افزوده در بخشهای مختلف تولید، وضعیت شاخص های بهره وری را تشریح کرد.
ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران در بخش دیگری از مراسم روز ملی بهره‌وری گفت: ناکارآمدی برخی سیاستگذاری‌های اقتصادی طی سال‌های گذشته منجر به کاهش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف شده است.
به گفته وی، دولت دوازدهم باید برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی و در خوشبینانه‌ترین نگاه ۱۲ درصدی، مواضع درستی را در اقتصاد اتخاذ کند تا به رشد بهره‌وری منجر شود.
روغنی تأکید کرد: انتخاب کابینه کارآمد، توجه و حمایت سرمایه انسانی و توجه به توانمندسازی این بخش با توجه به تکنولوژی روز، انتقال دانش فنی، هماهنگی و انسجام در برنامه‌ها از مهمترین راهکارهای دولت دوازدهم برای افزایش بهره‌وری است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.