صفحه اصلی / تخفیف پنجاه‌درصدی ساخت کلیپ تبلیغاتی برای کالاهای دانش‌بنیان

تخفیف پنجاه‌درصدی ساخت کلیپ تبلیغاتی برای کالاهای دانش‌بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، اما ظاهراً این کار تنها توسط کارگزارانی خاص قرار است صورت گیرد.
تولیدات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به کالا و خدمات خارجی نقش پررنگی داشته باشد تا جایی که مقام معظم رهبری در بیانات خود تأکید داشتند «شرکت‌های دانش‌بنیان از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی هستند که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند.»
شناخت دقیق این شرکت‌ها و حمایت از آن‌ها توسط مردم و مسئولان می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد اما متأسفانه اغلب مردم شناخت دقیقی از کالاهای دانش‌بنیان ندارند، کالاهایی که همان خدمات و کالاهای ساخت ایران است با بهره‌گیری از علم، فناوری و توانمندی داخلی و با ارزش‌افزوده بالا تولید و عرضه می‌شوند.
به‌منظور پوشش این خلأ (عدم شناخت دقیق مردم نسبت به کالاهای دانش‌بنیان)، تبلیغات محصولات و اقلام توسعه‌یافته توسط این شرکت‌ها در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارگرفته است.
با پیگیری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری امکان استفاده از تخفیف تولید و ساخت تیزر تبلیغاتی و تهیه کلیپ معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی کارگزاران تبلیغاتی فراهم‌شده است.
بر اساس اعلام جدید این ستاد که رونوشتی از آن در اختیار معاونت امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی قرارگرفته، آمده است که متقاضیان می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی تهیه اقلام تبلیغاتی (کلیپ و تیزر) از سوی کارگزاران در نظر گرفته‌شده، بهره‌مند شوند.
از متن اطلاعیه و نامه درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تخفیف تهیه اقلام تبلیغاتی (کلیپ و تیزر) برمی‌آید که معاونت علمی قادر به پاسخگویی تمام درخواست‌ها نیست و با محدودیت‌هایی مواجه است.
در بخشی از اطلاعیه مذکور آمده است که «مسئولیت محتوای ساخت کلیپ و تیزر به عهده شرکت متقاضی است و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر خروجی تولیدشده توسط کارگزار تبلیغاتی نظارت می‌کند.»
باوجوداین اقدام قابل‌توجه در راستای حمایت از محصولات دانش‌بنیان و معرفی آن به کشور اما شرکت‌های دانش‌بنیان دغدغه‌ای دراین‌باره دارند و معتقدند تا زمانی که کارگزار تبلیغاتی مشخص نباشد، نمی‌توان به خروجی آن امیدوار بود.
در شرایط فعلی، شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی استفاده از این تسهیلات نمی‌دانند با چه کارگزاری مواجه هستند و نمونه کارهای آن چیست.
با توجه به اهمیت چنین تصمیمی برای معرفی محصولات و اقلام دانش‌بنیان به جامعه، بهتر است معاونت علمی فرآیند تولیدات تبلیغاتی را به‌صورت شفاف اعلام کند تا شرکت‌های متقاضی قادر به تصمیم‌گیری و اختصاص بودجه‌ای مشخص برای انجام این کار باشند.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.