صفحه اصلی / هستۀ نخبگانی خلاء بین دانشگاه و صنعت را پر می‌کند

هستۀ نخبگانی خلاء بین دانشگاه و صنعت را پر می‌کند

 خوبی دارند و هم از قابلیت‌های عملیاتی بالایی برخوردارند. 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، علی محرری؛ عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به لزوم انجام کارگروهی در فعالیت‌های علمی، گفت: انجام فعالیت‌های جمعی مزایای بسیاری نسبت فعالیت‌های فردی دارد که یکی از آنها پیشگیری از نگاه تک‌بعدی است.
وی افزود: انجام فعالیت‌های گروهی پیش‌نیاز رفع نیازهای مختلف جامعه و ایده‌های خلاق و نوآورانه است که زمینۀ لازم برای اشتغال و توسعۀپایدار است.
 محرری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ایده، خلاقیت و البته دانش هستند، ادامه داد: این شرکت‌های نوآور نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان  دارند اما با ورود به موضوعات اقتصادی، صنعتی و خدماتی می‌توانند با کمترین میزان سرمایه‌گذاری بیشترین ثروت‌آفرینی و پایدارترین اشتغال‌زایی را ایجاد کنند.
عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد با تأکید بر اینکه عوامل مختلفی می‌تواند زمینه‌ساز رونق و توسعه اقتصاد در هر کشوری باشد، تصریح کرد: جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی اجتماع نخبگانی که پرچم‌داران توسعه و پیشرفت کشور هستند، تسهیلگر مسیر پیشرفت است. در این میان انجام فعالیت‌های کاربردی در قالب گروه‌ها و هسته‌های نخبگانی برای حل مشکلات واقعی جامعه اقدامی ضروری است. از سوی دیگر، این هسته‌ها می‌توانند خلاء موجود بین صنعت و دانشگاه را نیز پر کنند چراکه هم توان علمی خوبی دارند و هم قابلیت‌های عملیاتی بالایی.
محرری اظهار داشت: یکی دیگر، از عوامل توسعه‌نیافتگی عدم‌مدیریت صحیح است. لذا خودکفایی علمی نیازمند ساختارهای صحیح علمی در دانشگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط است تا بتواند با جهت‌دهی صحیح مالی و معنوی این مهم را میسر سازد.
وی تصریح کرد: نقش بخش کشاورزی از لحاظ تأمین درآمد، اشتغال، ارزآوری، بازار و به‌ویژه تأمین غذا در میان سایر بخش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برهمین اساس ظرفیت فوق العاده‌ای درکشور وجود دارد که حرکت دانش‌آموختگان کشاورزی به سمت توسعه این بخش می‌تواند امکان اشتغال آنان را فراهم کند. البته به شرطی که کشاورزی نیز از روش‌های نوین دنیا استفاده کند.
عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد در پایان یادآور شد: جوانان خوش فکر، توانمند و کاربلد مهمترین سرمایۀ کشور هستند که جامعه امروز، نیازمند بکارگیری توانمندهای آنان برای رسیدن به توسعۀ پایدار و پیشرفت کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.