صفحه اصلی / فولاد مکران ۱۶ماه دیگر به بهره برداری می رسد

فولاد مکران ۱۶ماه دیگر به بهره برداری می رسد

 توسعه ملی وبخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز ، عبدالرحیم کردی با اعلام تولید سالانه ۱۰میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار، به ثبت شعبه شرکت پسکو کره جنوبی"سومین فولاد سازی بزرگ دنیا" در منطقه آزاد چابهار و آغازساخت مجتمع فولادی این شرکت در چابهاراشاره کرد و گفت: شرکت فولاد مکران با پیشرفت بالا در مرحله نصب کوره است.
وی تاکید کرد: شرکت فولاد مکران با اعتبار ارزی ۱۳۵میلیون یورو واعتبار ریالی ۱۵۰میلیارد تومان از طریق منابع صندوق توسعه ملی وبخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.
وی با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی فولاد مکران افزود: این پروژه ملی هم اکنون در مرحله نصب کوره ۴۵۰۰تنی است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مهم ترین و مشکل ترین کار فونداسیون کوره است که این مرحله به پایان رسیده و فولاد مکران حداکثر تا ۱۶ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
کردی با اشاره به تمایل فولاد سازی های بزرگ دنیا برای مشارکت در پروژه فولاد مکران خاطرنشان کرد: شرکت فولاد پسکو کره (سومین فولاد سازی بزرگ دنیا) در پسابرجام اقدام به ثبت شعبه وتضمین سرمایه گذاری در منطقه آزاد کرده است و در انتظار تایید مجوزهای زیست محیطی برای مشارکت و ساخت مجتمع فولادی است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هم چنین با بیان اینکه سه پلنت پتروشیمی چابهار نیز با ظرفیت تولید سالانه ۲۵میلیون تن کالا نصب شده است، تاکید کرد: مجموعه های فولاد و پتروشیمی بالغ بر ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کنند و این درحالی است که به صورت غیرمستقیم نیز ۵۰۰ هزار نفر با بهره برداری از این طرح ها مشغول به کار می شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد هم چنین با اشاره به توافق منطقه آزاد چابهار با شورای ایران و هند (وابسته به اتاق بازرگانی ) برای احداث یک شهرک صنعتی مشترک با هند در چابهار گفت:هم اکنون ۲۴ شرکت هندی در چابهار به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد:شرکت های ثبت شده هندی در مرحله گرفتن مجوز های زیست محیطی برای احداث یک شهرک صنعتی در منطقه آزاد چابهار هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.