صفحه اصلی / رسانه‌های سالم حافظ سلامت دموکراسی

رسانه‌های سالم حافظ سلامت دموکراسی

یادداشت
 این اشتیاق و علاقه به دموکراسی، سرمایه‌ای است که باید برای حفاظت از آن کوشید. دولت‌ها یکی بعد از دیگری به حکومت می‌رسند و کنار می‌روند، اما این مردم و این کشور هستند که ماندنی‌اند.
اگر می‌خواهیم کشورمان مسیر توسعه را طی کند باید علاقه مردم به کشور و حق انتخاب آنها را پاس بداریم. اگر بپذیریم که یکی از بهترین راه‌های حفظ علاقه مردم به کشور، پاسداری از سلامت انتخابات است بی‌گمان رسانه‌ها در نگاهداشت سلامت انتخابات نقش ویژه‌ای  دارند.
قابل انکار نیست که رسانه‌ها طی چند دهه اخیر مسیر رشد کمی را طی کرده‌اند اما در اینکه از نظر کیفی هم رشدی در این حوزه اتفاق افتاده باشد، تردید جدی وجود دارد. اگر رسانه‌ها نتوانند اعتماد مردم را به خود جلب کنند و شفاف‌کننده نظرات و سوابق و برنامه‌های نامزدها باشند، چگونه می‌توان به سلامت چنین انتخاباتی امید داشت؟ دولت‌ها – و از جمله دولتی که از این انتخابات برمی‌آید – وظیفه دارند نسبت به تقویت رسانه‌های سالم و مستقل برای حفاظت از دموکراسی در کشور اقدام کنند. رسانه‌های متعدد ولی ضعیف برازنده کشور ما نیست و آسیب‌شناسی اینکه رسانه‌های ما چگونه به چنین روزگاری دچار شده‌اند، به همراه راه علاج این وضعیت باید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت بعد باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.