صفحه اصلی / در مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم

در مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم

شهریار طاهرپور در آئین افتتاح شرکت نورد زاگرس ملایر، با اشاره به اینکه برای رونق اقتصادی نیازمند جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در سال ۹۵ در بحث تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی مبالغ شایان توجهی را پرداخت کردند.
وی با بیان اینکه تولید و صنعت مؤلفه‌های قدرت در کشور هستند، گفت: با تورم ۴۰ درصدی و با سود بانکی بالای ۱۵ درصد نمی‌توان تولید خوبی داشت.
طاهرپور اظهار کرد: لازمه جذب سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد امنیت در کشور است و دیگر امروز نمی‌توان با کشورهای دنیا مشاجره کرد بلکه باید با تعامل صحیح و راهبردی زمینه رونق اقتصادی و صادرات را فراهم کرد.
طاهرپور با بیان اینکه در دولت یازدهم، افزون بر ۸۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت، افزود: برجام برای کشور، امنیت سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه داشت.
وی با بیان اینکه بعد از توافق برجام بسیاری از مشکلات ایران در حوزه تحریم‌ها رفع و کمبودهای مواد اولیه در بخش صنعت تا حدودی مرتفع شد، ادامه داد: طی دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت اقدامات بزرگ و مهمی انجام شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید در بحث مدیریت صادرات و کاهش واردات به طور جدی وارد عمل شود، گفت: در بودجه سال ۹۶، افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صادرکنندگان حمایت مالی درنظر گرفته شده که البته اندک است و باید حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.
طاهرپور تأکید کرد: در بحث مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم تا وقتی کالایی در داخل کشور تولید می‌شود مشابه همان از خارج از کشور وارد نشده و تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشوند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شد و در سال گذشته با کاهش چشمگیر قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۴ به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۹۵ رسیدیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح فاز اول شرکت نورد زاگرس ملایر، را به فال نیک گرفت و از کوشش‌ها و پیگیری‌های مجدانه استان همدان، نماینده مردم ملایر و سایر مسئولان تقدیر و اظهارامیدواری کرد: این پروژه به سوددهی و اشتغالزایی قابل توجیه برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.