صفحه اصلی / برخورد جدی دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی

برخورد جدی دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی

 بر عهده قوه قضائیه از حیث پیشگیری از جرائم انتخاباتی گذاشته است و در این میان با جدیت با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «سعید احمدزاده» در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان آبیک با اشاره به این‌که انتخابات بیست‌ونهم اردیبهشت بسیار مهم و از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای مختلف اجتماع  وظیفه این ستاد است که قانون انتخابات بر عهده قوه قضاییه از حیث پیشگیری از جرایم انتخاباتی گذاشته است.
وی با قدردانی از تعامل و هماهنگی لازم  اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ادامه داد: هدف از این فعالیت‌ها ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف، عادلانه و منصفانه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی در بیست‌ونهم اردیبهشت است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ایجاد فضای انتخاباتی سالم، تأمین امنیت انتخابات و برخورد با متخلفان را مورد تأکید قرار داد و افزود: تخلفات انتخاباتی در فضاهای مختلف اجتماع از جمله فضای مجازی رصد و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
وی با تأکید بر این نکته که کاندیداها و هواداران نامزدهای انتخابات بیست‌ونهم اردیبهشت باید طبق مقررات تدوین شده رعایت کنند، تصریح کرد: در صورتی که قانون انتخابات در همه عرصه‌ها رعایت نشود بدون اغماض با مجرمان برخورد قاطع و در شبعه ویژه رسیدگی می‌شود.
احمدزاده تصریح کرد: برای فراهم کردن امنیت و آرامش لازم در انتخابات بیست‌ونهم اردیبهشت در شهرستان آبیک تمهیدات لازم اندیشیده شده و  در این راستا جرائم انتخاباتی آبیک در شعبه ویژه، رسیدگی می‌شود.
وی ادامه داد: موفقیت در این عرصه زمانی است که حداقل جرائم و کمترین پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان تشکیل شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با تأکید بر پرهیز از استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: داوطلبان انتخابات باید ضمن پرهیز از استفاده از امکانات دولتی، صداقت خود را در همه عرصه‌ها برای جلوگیری از جرائم انتخاباتی نشان دهند.
وی با بیان این‌که دو انتخابات مهم و با اهمیت در پیش‌رو داریم، تشریح کرد: انتخابات بیست‌ونهم اردیبهشت در دو حوزه  ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود که تمهیدات لازم برای هر چه با شکوه برگزار شدن این انتخابات از سوی دستگاه های ذیربط اندیشیده شده است.
احمدزاده با تأکید بر این موضوع که دشمن برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی دنبال می‌کند، تصریح کرد: دشمنان در جریانات انتخابات  حاضر، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را از طریق شبکه‌ها و فضاهای مجازی دنبال می‌کند و برخی خواسته و ناخواسته گرفتار ترفندهای آنان می‌شوند.
وی یادآور شد: هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم تخلفات و جرائم در این عرصه افزایش می‌یابد که لازم است برای جلوگیری از وقوع جرائم آموزش‌های لازم به کاندیداها داده شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک یادآورشد: کمیته ویژه بررسی تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل می‌شود که با تشکیل این کمیته تخلفات صورت گرفته در این فضا شناسایی و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.