صفحه اصلی / طی ۴ سال گذشته خاموشی سراسری نداشتیم

طی ۴ سال گذشته خاموشی سراسری نداشتیم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, آرش کردی، مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه برق اظهار داشت: یکی از اساسی ترین کارهایی که در این دولت انجام شد موضوع کاهش تلفات شبکه برق بود که از اواسط سال ۹۳ توانستیم حدود ۴ تا ۴.۵ درصد میزان تلفات را کاهش دهیم.
وی نهادینه شدن فرهنگ کاهش مصرف و تلفات را از دیگر اقدامات موثر در این دولت برشمرد و افزود: فرهنگسازی در زمینه کاهش مصرف یکی از اقدامات ماندگار و اساسی در صنعت برق کشور بوده است.
کردی تصریح کرد: نکته دیگر ورود انرژی های نو، ردیف دار شدن، توجه ویژه وزارت نیرو و کل مجموعه صنعت برق به این موضوع بوده است که یکی از ضروریاتی بود که حتما باید کشور در این باره تصمیم گیری می کرد و در این راستا جهت گیری ها و تشکیل سازمان ساتبا و میزان ورود انرژی نو به عرصه تولید جزء اقداماتی است که نقطه عطف محسوب می شود.
وی به اجرای طرح  هوشمند سازی شبکه نیز اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از طرح ها در آغاز راه هستیم اما نکته مهم اینکه کار شورع شده و فرهنگسازی صورت گرفته است مثلا ساخت کنتورهای هوشمند در داخل کشور طی این دولت انجام شده و تا کنون حدود  130 هزار کنتور نصب شده است که جزء کارهای هایتک محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت توانیر برق دار شدن تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار را از دیگر اقدامات ارزنده دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در حالی که نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر دنیا بی برق هستند ما گسترش خوبی در بحث صنعت برق کشور داشته ایم.
وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۶۰۰ روستا برق دار شد که ۴۰۰ میلیارد تومان برای این منظورهزینه شد.
کردی یادآور شد: طی ۳ تا ۴ سال گذشته مهمترین مشکل ما بلک اوت و خاموشی سراسری بود اما در دولت جدید علیرغم مسائلی که وجود داشت پایداری شبکه برق رخ داده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در دولت یازدهم در جذب سرمایه گذاری خارجی نسبت به دوره های قبل بهترعمل شد، گفت: قبل از این دولت سرمایه گذاری مشخصی در صنعت بر ق نداشتیم و فقط از منابع داخلی استفاده می شد اما اکنون این رشد صورت گرفته و فایناس، ورود سرمایه و همچنین تکنولوژی  داریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.