چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / نتایج انتخابات ریاست جمهوری تدریجی اعلام نمی‌شود

نتایج انتخابات ریاست جمهوری تدریجی اعلام نمی‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی افزود: حتماً در این دوره زودتر از دوره‌های قبلی نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کنیم، این نتایج به صورت قطعی و نه تدریجی اعلام می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: در دوره‌های قبلی نتایج به صورت تدریجی اعلام می‌شد، اما این نحوه اعلام نتایج مشکلاتی داشت؛ به طور مثال آمار یک نامزد در یک استان نسبت به نامزدهای دیگر ۷۰، ۸۰ درصد  بیشتر بود اما در استان‌های دیگر نامزدهای دیگر رأی بیشتری کسب می‌کردند، بنابراین این جابجایی آرا و بالا و پایین رفتن نتایج سوء تفاهم و گمانه‌زنی ایجاد می‌کرد. بنابراین بهتر است آمار پس از شمارش نهایی به صورت یک‌باره اعلام شود. خاطر مردم و نامزدها جمع باشد که نظارت کاملی بر روند شمارش انجام شده و از آرای مردم صیانت می‌شود.
رحمانی فضلی درباره کناره‌گیری قالیباف و جهانگیری از انتخابات اظهار کرد: این دو نامزد انتخابات در فضای رسانه‌ای و عمومی اعلام کناره‌گیری کردند و هاشمی طبا هم به صورت رسمی اعلام کناره‌گیری نکرده است، امیدواریم تا ظهر امروز این نامزدها کناره‌گیری خود را به ما به صورت کتبی اعلام کنند تا آنها را دیگر در لیست انتخابات قرار ندهیم.
وی در مورد احتمال رفتن انتخابات به مرحله دوم اظهار کرد: اگر نامزدهایی که اعلام کناره‌گیری کرده‌اند کتباً به ما این کناره‌گیری را اعلام کنند فقط دو نفر اصلی در انتخابات باقی می‌مانند بنابراین احتمال رفتن انتخابات به دور دوم نیست.
وزیر کشور ادامه داد: همه نامزدها می‌توانند در همه شعب نماینده‌ای داشته باشند. ما ۶۴ هزار شعبه داریم و هر نامزد در تمام این شعب می‌تواند نامزد داشته باشد. البته باید پیش از برگزاری انتخابات نامزدها نمایندگان خود را به ما اعلام کنند.
ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.