صفحه اصلی / تمام شهرستان‌های استان بوشهر، دارای بیمارستان شدند

تمام شهرستان‌های استان بوشهر، دارای بیمارستان شدند

 در دولت یازدهم افتتاح شد و با احتساب دیّر، تمام شهرستان‌های استان بوشهر، دارای بیمارستان شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی(ع) شهرستان دیّر، اظهار داشت: در خورموج نیز تعداد تخت های بیمارستانی به دو برابر افزایش یافته و طرح توسعه اورژانس و بخش سی تی اسکن بیمارستان زینبیه خورموج نیز به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم باعث افزایش رضایتمندی مردم شود.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی افزایش یا کاهش هزینه‌های درمانی مردم در دولت یازدهم، گفت: مردم بهتر از هر کسی در این مورد اطلاع دارند و تصدیق می کنند که هزینه های درمانی آنها در دولت یازدهم به شدت کاهش پیدا کرد، ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند و مردم مناطق روستایی و شهری در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی به ترتیب ۳ و ۶ درصد پرداخت می‌کنند.
هاشمی تصریح کرد: در دوران گذشته، هر سال ۷۰۰ هزار نفر به دلیل هزینه های درمانی، زیرخط فقر می رفتند و حاضر بودند برای درمان، فرش زیرپای خود را بفروشند، اما دولت در سه سال گذشته، هزاران میلیارد تومان پرداخت کرد تا مردم از جیب خود پرداخت نکنند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت با قوت و قدرت در دولت آینده نیز ادامه یابد و مجلس شورای اسلامی نیز همانند سال‌های اخیر از آن حمایت کند تا بتوانیم در سال‌های آینده، شاهد نظام سلامت کارآمد باشیم.
هاشمی افزود: در استان بوشهر حدود ۱۷۱ پروژه بهداشتی و درمانی در حال اجرا است که حدود ۸۰ پروژه تا قبل از پایان دولت به بهره برداری می رسد و باید ابتدا زیرساخت های مورد نیاز ایجاد و سپس پزشک خانواده وارد شهر شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: پزشک خانواده در حال حاضر در مناطق روستایی و بخش کوچکی از مناطق حاشیه شهر استان بوشهر مستقر است. بنابراین پزشک خانواده حتما باید در مراکز جامع خدمات مستقر شود و خدمات حوزه سلامت نیز به صورت الکترونیکی ارائه شود تا نظام ارجاع شکل گیرد.
بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی در پایان گفت: در ابتدای مسئولیتم در وزارت بهداشت نیز گفتم که برای شکل گیری کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور به یکی دو دهه زمان نیاز است.
وزیر بهداشت پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان دشتی در استان بوشهر را افتتاح کرد
وزیر بهداشت در ادامه سفر به استان بوشهر، بخش سی تی اسکن و طرح توسعه اورژانس بیمارستان زینبیه و مرکز سلامت دهان و دندان شهرستان دشتی(خورموج) را افتتاح کرد.
عملیات ساخت بخش سی تی اسکن بیمارستان زینبیه شهرستان دشتی از سال ۹۵ در زمینی با زیربنای ۲۵۰ متر مربع آغاز شده بود و برای ساخت و تجهیز آن، ۲۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان از ۸ به ۱۶ اسلایس ارتقاء یافته است.
بنابر اعلام وب‌دا، طرح توسعه اورژانس این بیمارستان نیز از سال گذشته در زمینی با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده بود و با بهره‌برداری از آن فضای استاندارد جدید به ظرفیت بیمارستان افزوده شد.
براساس این گزارش مرکز سلامت دهان و دندان شهرستان دشتی که در زمینی با زیربنای ۱۳۲ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است، امروز با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
همچنین فاز اول تجهیز (آی سی یو دار کردن) ۲۳ دستگاه آمبولانس مراکز جامع خدمات سلامت استان بوشهر به لوازم احیا، به بهره‌برداری رسید و شش دستگاه آمبولانس با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال تحویل شبکه بهداشت و درمان دشتی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.