صفحه اصلی / شعار اقتصادی ما تولید و اشتغال است

شعار اقتصادی ما تولید و اشتغال است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صداوسیما، جهانگیری پیش از حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مهمترین شعاری که درباره اقتصاد، دولت ما دارد همین شعار تولید و اشتغال است که به عنوان مهمترین مسئله از دغدغه های ماست برای برون رفت از بیکاری و موضوع اشتغال باید به تولید بپردازیم.
وی درباره مهمترین موضوعی که مردم در این مدت به او منتقل کرده اند گفت: بخش مهمی از مردم دغدغه معیشت دارند به ویژه برای قشر ضعیف جامعه مسائلی از جمله بیکاری از اصلی ترین دغدغه های آنهاست و برای برون رفت از این موضوع راهکارهای فراوانی داریم هرچند برای جوانان در کنار بیکاری مسائل مسکن و ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است و ما راهکارهای خوبی را پیش بینی کرده ایم.
جهانگیری در پاسخ به این سؤال که برنامه کوتاه مدت شما برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم چیست؟ افزود: برنامه ما برای ضعیف ترین گروه که با فقر مطلق رو در رو هستند خواهد بود و باید مسائل مستمری بگیران سه تا چهار برابر افزایش پیدا کند و درباره حقوق بگیران از جمله کارمندان دولت و بازنشستگان به دنبال راهکارهایی هستیم که به قدرت خرید آنها اضافه شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که از اطرافیان شما کسی درخواست شغل در آینده کرده است؟ گفت: اطرافیان ما همان ملت ایران هستند و ما بستگانی به غیر از آنان نداریم و مطمئن باشید اگر مشکلی باشد رئیس جمهور وظیفه دارد در حد توانش به همه کمک کند تا مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.
جهانگیری درباره سه مشکل اصلی اقتصاد کشور افزود: اقتصاد ایران سه مشکل اساسی دارد یکی دولتی بودن آن است به هر حال سهم دولت در اقتصاد ایران بسیار بالاست و ما حتماً باید کاری بکنیم که جاهایی که دولت نباید دخالت بکند و باید به بخش خصوصی میدان داده شود که یکی از جهت گیری های اصلی اقتصاد مقاومتی است، دوم بهره وری اقتصاد است عوامل بهره وری اقتصادی در ایران بسیار پایین است هم بهره وری سرمایه و هم بهره وری نیروی کار علی رغم اینکه در برنامه های گذشته همواره پیش بینی شده بود که ۳۳ درصد از رشد اقتصادی از محل بهره وری باشد متأسفانه هیچ وقت به این موضوع دسترسی پیدا نشد و سومین موضوع کمبود منابع است کشوری که صدها طرح مهم در زمینه اقتصاد دارد و می خواهد اجرا کند الآن اقتصاد ایران به طور جدی از کمبود منابع رنج می برد و برای تأمین منابع هم در داخل کشور و هم از خارج از کشور باید منابع جذب شود.
وی در پایان و درباره اینکه چه وعده ای به تولیدکنندگان می دهد گفت: تولیدکنندگان بنده را خیلی خوب می شناسند مسائل و بازار تولیدکنندگان و تأمین منابع از اولویت های دولت است و حتماً در سال جاری و در سال های آینده باید برای تأمین منابع آنها اقدام شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.