صفحه اصلی / لزوم توجه به بکارگیری گسترده نخبگان در چارچوب برنامه‌های مشورتی

لزوم توجه به بکارگیری گسترده نخبگان در چارچوب برنامه‌های مشورتی

برنامه‌های مشورتی باید مورد توجه اکید قرار بگیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، معصوم‌علی معصومی؛ عضو هیات علمی دانشکده پزشکی کرمانشاه  با بیان اینکه نوآوری لازمۀ کارآفرینی است، گفت: با شعار نمی‌توان اشتغال‌زایی کرد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال به اندیشه نیاز دارد، افزود: استفاده از امکانات موجود با تزریق تفکر نخبگانی و اندیشه منطقی و همچنین پرهیز از هزینه‌‌های اضافی می‌تواند زیرساخت اشتغال‌زایی را فراهم کند.
معصومی ادامه داد: در موضوع اشتغال، بهترین راه استفاده از نظرات کارشناسی متخصصان فن است. به‌عبارت دیگر می‌توان نظرات فعالان هر بخش را احصاء و براساس آن ایده‌های نوآورانه برای ایجاد اشتغال طراحی کرد. از سوی دیگر، تصمیم‌سازی به معنای بکارگیری گسترده نخبگان در چارچوب برنامه‌های مشورتی نیز باید مورد توجه اکید قرار بگیرد.
پزشک برجسته کشور اضافه کرد: امروزه در بخش پزشکی هم بیمار هست، هم تخت خالی و هم پزشک که به ساماندهی بهتر نیاز دارد. به‌عنوان نمونه در کشور در بسیاری موارد نیاز به ساخت بیمارستان جدید نیست و می‌توان با افزایش تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های فعلی، بالا بردن ظرفیت کار و به ازای آن جذب نیرو‌انسانی، از امکانات موجود بیشترین بهره‌بری را داشت. این اقدام هم در کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز اثرگذار است و صرفه اقتصادی برای کشور دارد و هم سبب اشتغال‌زایی می‌شود.
فوق‌تخصص قلب و عروق در ادامه با بیان اینکه بیماری‌های قلبی یکی از بزرگترین بحران‌های جامعه امروزی است، گفت: نزدیک ۴۰درصد مرگ و میرهای امروز کشور مربوط به بیماری‌های قلبی است. از سوی دیگر، ۵۰درصد جامعه اضافه‌وزن، ۲۰درصد دیابت، نزدیک ۲۰درصد فشارخون و همین مقدار چربی خون دارند! این آمار یعنی کشور نیازمند اصلاح جدی فرهنگ زندگی است. 
معصومی ادامه داد: با یک اندیشه منطقی و به دور از شعارزدگی‌ها می‌توان هم سبک زندگی را اصلاح کرد، هم با پیشگیری از بیماری‌ها هزینه‌های کشور را کاهش داد و هم گام بلندی برای اشتغال‌زایی برداشت.
عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه پزشکی اشتغال‌زایی مقتضیات خاصی دارد، تصریح کرد: ایجاد کلینیک‌های سلامت که به جای بخش درمان در بخش پیشگیری و اصلاح رفتار و تغذیه و همچنین نهادینه‌کردن فرهنگ صحیح زندگی فعال باشند، می‌تواند هم با کاهش بیماری به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اشتغال‌زایی مفید باشد.
معصومی تأکید کرد: در این کلینیک‌ها علاوه بر متخصصان پزشکی، کارشناسان تغذیه، ورزش و حتی روانشناسی هم باید حضور داشته باشند تا جامعه را از هر دو منظر روح و جسم به سمت سلامت پیش ببرند.

پزشک برجسته کشور خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز مانند دیگر فعالیت‌های دانش‌بنیان نیاز به بازاریابی وجود دارد. به‌عبارت دیگر رسانه‌ها خاصه صداوسیما نقش مهمی در رونق کلینیک‌های سلامت دارند؛ البته از حمایت‌های دولتی نیز نباید غفلت کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.