صفحه اصلی / تسهیل در تردد بین پایتخت و ساوه با راه‌اندازی راه‌آهن

تسهیل در تردد بین پایتخت و ساوه با راه‌اندازی راه‌آهن

 بین پایتخت و شهر ساوه بهره برداری می کند .
به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از ایرنا، این ایستگاه قسمتی از خط راه‌آهن تهران – همدان است که در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ساوه و در نزدیکی آزادراه ۶ (ایران) قرار دارد و براساس برنامه‌ ریزی های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل قرار بود در اردیبهشت ۱۳۹۶ افتتاح ‌شود.
روزانه عده زیادی از مردم در مسیر آزادراه تهران – ساوه تردد می کنند که با راه اندازی قطار حومه ای تهران – ساوه، رفت و آمد مردم، دانشجویان و فعالان شهرکهای صنعتی در این مسیر تسهیل می شود.
طول آزاد راه تهران – ساوه از بزرگراه آزادگان بیش از ۱۲۰ کیلومتر است، اما مردم می توانند به راحتی با حضور در ایستگاه راه آهن تهران با قطار عازم این شهر صنعتی در نزدیکی تهران شوند.
با افتتاح این ایستگاه در کنار شهر ساوه و بهره‌برداری از این خط ریلی و قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر، زمان طی مسیر از ساوه به تهران به کمتر از ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد.
راه آهن تهران- ساوه – همدان- سنندج به طول ۴۲۰ کیلومتر با هدف ایجاد کوتاه ترین مسیر ریلی بین این شهرها و پس از آن اتصال به مسیر راه آهن سمنگان- کرمانشاه و در ادامه تا مرز خسروی و راه آهن کشورهای همسایه احداث می شود.
پیش از این نماینده مردم ساوه زرندیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود: راه اندازی راه آهن غرب کشور که از تهران آغاز شده و به سنندج منتهی می شود زمینه ساز طرح قطار سریع السیر ساوه به تهران است.
«محمدرضا منصوری» گفته بود، با توجه به برخورداری ساوه از شهر صنعتی و لزوم تردد مسافران و جابه جایی کالا از این شهرستان به پایتخت، راه اندازی خط قطار سریع السیر از برنامه های ضروری در این مسیر است.
وی افزود: ارتقای سرعت در خط آهن ساوه به تهران از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تا حداقل ۱۶۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت منجر به کوتاه شدن فاصله زمانی تردد در این مسیر و رسیدن آن به حدود ۳۵ دقیقه می شود که این فاصله کوتاه زمانی در تسریع ارتباط جاده ای و حمل و نقل ساوه بسیار تاثیرگذار است.
شهرستان ساوه با جمعیتی بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که در ۱۶۶ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک (مرکز این استان) واقع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.