چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ساخت نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی سیکل ترکیبی افق زاهدان آغاز شد

ساخت نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی سیکل ترکیبی افق زاهدان آغاز شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان وبلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این طرح بزرگ اقتصادی با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون یورو با نظارت وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی نیروی برق حرارتی و مجری بخش خصوصی شرکت آلا افق طوس در ۲ فاز «گاز و بخار» اجرا می شود.
محبعلی قزاق جاهد ادامه داد: بر اساس برنامه ، فاز نخست این طرح شامل بخش گاز تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۷و فازدوم (بخش بخار) تا ۱۵ آبان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه اشتغالزایی این طرح در منطقه ۳۲۰ نفر در بخش فنی و مهندسی است گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده میزان سوخت روزانه این پروژه چهار میلیون مترمکعب گاز است.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان وبلوچستان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اینک ۶ نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات در استان در حال اجراست.
ماندانا زنگنه ادامه داد: از مجموع ۶ نیروگاه در دست ساخت سه نیروگاه دولتی است که در چابهار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وابسته به بنیاد مستضعفان، ایرانشهر با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و زاهدان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات وابسته به شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ایران در حال انجام است.
وی ادامه داد: همچنین سه نیروگاه خصوصی در زاهدان شامل یونیت اینترنشنال با ظرفیت ۸۸ مگاوات، پارسیان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و آلا افق طوس با ظرفیت ۵۴۰ مگاوات است.
به گفته استاندار سیستان و بلوچستان کشورهای افغانستان و پاکستان برای تامین انرژی برق خود مسیر مطمئنی جز ایران ندارند و این استان با دارا بودن فرصت های مناسب در تولید برق و فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز جدی این کشورها به صادرات برق از ایران زمینه توسعه سیستان وبلوچستان و سود دهی فراوان را برای علاقه مندان این عرصه فراهم می کند.
استان سیستان وبلوچستان واقع در جنوب شرق کشور افزون بر هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی با کشورهای حوزه دریای عمان دارد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.