صفحه اصلی / ریل گذاری شرکت گاز در مسیر خدمت رسانی به مناطق کمتربرخوردار روستایی در خراسان رضوی

ریل گذاری شرکت گاز در مسیر خدمت رسانی به مناطق کمتربرخوردار روستایی در خراسان رضوی

 از مزایای شبکه گازرسانی برخوردار شده اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی در گفت و گو افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تعداد روستاهای بهره مند از شبکه گاز طبیعی در خراسان رضوی ۹۶۱ مورد و ضریب نفوذ گاز روستایی در این استان ۵۶ درصد بود.
وی ادامه داد: با فعالیت دولت تدبیر و امید هم اینک ضریب نفوذ گاز روستایی در خراسان رضوی به ۷۵ درصد و تعداد روستاهای بهره مند از مزایای شبکه گازرسانی به
هزار و ۴۴۰ روستا افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بر این اساس ظرف سه سال اخیر معادل ۵۰ درصد روستاهایی که پیش از فعالیت دولت در این استان گازرسانی شده بودند از مزایای این شبکه برخوردار شدند.
وی مجموع روستاهای واجد شرایط اتصال به شبکه گازرسانی را در خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۳۲ روستا ذکر و بیان کرد: تاکنون هزار و ۴۴۰ مورد از این روستاها گازدار شده اند و تا پایان امسال نیز این تعداد به هزار و ۸۰۰ روستا افزایش می یابد.
فانی افزود: بر این اساس ضریب نفوذ گاز روستایی در خراسان رضوی به رقم ۸۴ درصد می رسد که رشد ارزشمندی در این حوزه محسوب می شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده‌ امسال طی هر روز پروژه گازرسانی به یک روستا در خراسان رضوی بهره برداری می شود. همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستای بالای ۲۰ خانوار واجد شرایط استان نیز در هر روز آغاز می شود تا در پایان سال ۱۳۹۶ پرونده این روستاها بسته و کار به انجام برسد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پارسال ۲۰۰ روستا در این استان گازرسانی شدند که نشان می دهد در شرایطی که دولت دچارتنگناهای مالی جدی بود خدمت به مناطق روستایی نه تنها متوقف نشد بلکه با تلاش مضاعف گسترش یافت.
وی افزود: در این چارچوب حجم ریالی پروژه های گازرسانی به روستاها در خراسان رضوی از سال ۹۴ تاکنون به پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال رسیده است.
فانی ادامه داد: حجم ریالی پروژه های گازرسانی به روستاها در برنامه امسال نیز به میزان سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است. با تحقق و انجام پروژه های مربوطه وضعیت خراسان رضوی در حوزه روستاهای برخوردار از گاز در شرایط بسیار خوبی قرار می گیرد.
وی گفت: حدود ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار هم وجود دارند که به دلیل هزینه های سنگین و دوری از خطوط انتقال قابلیت اجرای عملیات گازرسانی ندارد. بر اساس قانون می توان به ازای هر خانوار روستایی تا حدود ۶۰ میلیون ریال هزینه کرد و بیش از آن واجد شرایط محسوب نمی شود.
فانی افزود: همچنین طی فعالیت دولت یازدهم گازرسانی به سه شهر از چهار شهر باقیمانده در خراسان رضوی انجام شد و شهرهای ششتمد، روداب و ریوش برخوردار شدند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.