صفحه اصلی / صنایع کوچک تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد

صنایع کوچک تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد

 بالا، اشتغالزایی، رشد اقتصادی، توسعه صنعتی، پویایی تولید، شکوفایی صادرات و … تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما، رمضانعلی سبحانی فر در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: صنایع کوچک برغم نقش آفرینی در تولید و اشتغال متاسفانه در جامعه مغفول مانده است.
وی همچنین با بیان اینکه صنایع کوچک برای ایستادن روی پای خود نیاز به بازار مناسب دارند، اظهار داشت: شکوفایی این بخش کلیدی اقتصاد حمایت و توجه بی شائبه مسئولان را می‌طلبد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت صنایع کوچک امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان اقتصادی در تمام کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به خوبی درک و مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: ایجاد و حمایت از صنایع کوچک از جمله اولویت‌ها و اهداف اصلی اقتصادی در بسیاری از کشورهای دنیاست، چون این صنایع در ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر مناسب برای نوآوری و افزایش صادرات بسیار نقش آفرین هستند.
سبحانی فر اضافه کرد: توجه به صنایع کوچک و زودبازده از جمله بهترین و سریع‌ترین راهکارهای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصاد است.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صنایع کوچک در کشور با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند، اظهار داشت: این گروه از صنایع در شرایط نابسامان اقتصادی به‌سرعت آسیب‌پذیرند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه صنایع کوچک در کنار یکدیگر صنعت بزرگ را تشکیل می‌دهد، افزود: فرآیند و زنجیره‌های تکمیلی صنایع کوچک در سطح مناطق ایجاد نشده و واحدهای تولیدی نمی‌توانند در بازار داخلی و خارجی حضور مناسبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک نقش مهم و موثری در توسعه صنعتی هر کشوری دارند، اظهار داشت: این دسته از صنایع مزایای فراوانی مانند نیاز به سرمایه در گردش کمتر و ریسک کمتر نسبت به صنایع بزرگ و متوسط دارند، اما بسیاری از واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع کوچک دچار ورشکستگی و رکود می‌شوند.
سبحانی فر گفت: تولیدکنندگان پیش از تولید محصول باید در فکر مطالعه بازار و بازاریابی باشند و مشتریان محصول خود را پیدا کنند تا با پدیده ورشکستگی و توقف تولید مواجه نشوند.
وی افزود: اگر تولیدکنندگان و فعالان در حوزه صنایع کوچک زنجیره تولید تشکیل دهند و تامین نیازهای خود را به‌دست متخصصان بسپارند می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را رفع و صنعت خود را توسعه بخشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.