صفحه اصلی / برجام ایران را از انزوای شبه کره شمالی خارج کرد

برجام ایران را از انزوای شبه کره شمالی خارج کرد

 شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: دستیابی به برجام و لغو تحریم ها، امتیاز بزرگ حسن روحانی رئیس جمهوری کنونی و دولت وی است که ایران را از شرایط انزوای نزدیک به کره شمالی خارج کرد، در حالیکه هیچ کارشناس خارجی چنین موفقیتی را برای تهران پیش بینی نمی کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، این شبکه روز شنبه در گزارش ویژه بررسی مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و موضوع های مطرح در جامعه با توجه به رای گیری ۲۹ اردیبهشت ماه برای گزینش رئیس جمهوری دوازدهم، افزود که ایران بر اثر تحریم ها روزانه میلیون ها دلار درآمد را از دست می داد و ادامه آن می توانست به مثابه مرگ اقتصادی باشد.
در این گزارش تاکید شد: شرایط پیش از برجام برای اقتصاد نفتی ایران و همزمان کنار گذاشته شدن از سامانه بانکی سوئیفت و پرداخت های بین بانکی به مثابه گرفتن جان روابط مالی و فعالیت های اقتصادی محسوب می شد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ادامه داد: در حالیکه ایران در شرایط قبل نمی توانست حتی دارو خریداری کند، اکنون در دوران پسابرجام هواپیماهای پیشرفته مسافربری و ماشین آلات، تجهیزات و دستگاههای روزآمد خریداری می کند.
سرگئی بوگدان گارشناس ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه معاصر روسیه در سن پترزبورگ نیز در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون دولتی این کشور، تاکید کرد: زمانی که روحانی مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده گرفت، تهران در بن بست قرار داشت که احتمال خروج از آن شرایط برای کارشناسان خارج از ایران قابل تصور نبود. 
وی افزود: دولت سابق در حالی اداره کشور را به روحانی تحویل داد که ایران در همه زمینه ها منزوی شده بود. نه می توانست پول بپردازد و نه دریافت کند و به وضعیتی شبیه کره شمالی نزدیک شده بود.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز در باره موفقیت های پسابرجامی دولت گفت که پس از لغو تحریم های ضدایرانی، تولید ناخالص جمهوری اسلامی دو برابر افزایش یافت، اما هنوز زمان لازم است، تاثیر دستاوردهای اقتصادی در جامعه احساس و بیکاری به عنوان یکی از مشکلات حل شود و از سوی دیگر، همزمان سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چیزی (برنامه ای) برای تعریف و تحسین ندارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.