صفحه اصلی / تهدید ترامپ به لغو نشست‌های خبری

تهدید ترامپ به لغو نشست‌های خبری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پرس تی وی، وی روز جمعه در توییتر نوشت: «به‌عنوان یک رئیس‌جمهور فعال با رویدادهای زیادی که اتفاق می‌افتد، برای نماینده‌ام ممکن نیست با دقت کامل روی سکو بایستد (و به سؤال خبرنگاران پاسخ دهد).»
ترامپ ادامه داد: «شاید بهترین کار لغو نشست‌های خبری در آینده و ارائۀ پاسخ‌های مکتوب دقیق باشد.»
وی گفت: «ما نشست‌های خبری نداریم … مگر آنکه من خودم این نشست‌ها را دو هفته یک‌بار برگزار کنم. فکر کنم این ایدۀ خوبی باشد.»
هم اکنون کاخ سفید نشست‌های خبری روزانه دارد که این نشست‌ها از سوی سخنگوی کاخ سفید یا معاونش برگزار می‌شود.
ترامپ گفت به خاطر خصومت رسانه‌ها علیه شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، نشست‌های خبری روزانه با خبرنگاران «خیلی ناعادلانه» است.
اسپایسر از زمان تصدی این پست همواره با خبرنگاران در جنگ بوده است، خبرنگاران رسانه‌هایی که ترامپ آن‌ها را «اخبار جعلی» می‌نامد.
تهدید ترامپ برای لغو جایگاه سخنگوی کاخ سفید با افزایش انتقادها از اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، همراه شده است.
در حالی که رسانه‌ها سؤالات گسترده‌ای دربارۀ این تصمیم ترامپ مطرح می‌کنند، رئیس‌جمهور و دولتش در ارائۀ پاسخی روشن ناکام مانده‌اند.
ترامپ چند روز پیش در پی تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی‌اش با روسیه در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در امریکا، جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی را اخراج کرد.
دلیل اخراج کومی سوء مدیریت وی در تحقیقات در مورد استفاده هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پارسال از ایمیل شخصی برای امور محرمانه دولت اعلام شده است اما تحلیلگران موضوع تحقیق در مورد ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه را دلیل آن می‌دانند.
کومی ۵۶ ساله از مدیران خوش‌نام اف‌بی‌آی محسوب می‌شود که ۴ سال پیش منصوب شد و در حالی اخراج شد که ۶ سال دیگر از دوره‌اش باقی مانده بود.
یک روز پس از اخراج جیمز کومی، معترضان آمریکایی در شهرهای مختلف از جمله واشنگتن و شیکاگو با برپایی تظاهرات ضمن محکوم کردن این اقدام رئیس‌جمهور امریکا، خواستار تحقیقات مستقل دربارۀ ادعای ارتباط روسیه با ستاد انتخاباتی ترامپ شدند.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.