صفحه اصلی / موفقیت‌های سینما، مولفه‌ای برای جذب گردشگر خارجی

موفقیت‌های سینما، مولفه‌ای برای جذب گردشگر خارجی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، به نقل از گزارش دریافتی، صنعت سینما رابطه مستقیمی با صنعت گردشگری دارد و دولتی که به سینمای کشور در همه عرصه‌های آن مانند داخلی و بین المللی به عنوان یک مولفه اثربخش، اهمیت بیشتری دهد، موفقیت بیشتری در جذب توریست بدست می آورد.
رضا کیانیان، بازیگر سینما و تئاتر در تبیین رابطه صنعت سینما و صنعت گردشگری بیان کرد: صنعت سینما تاثیر مستقیم بر صنعت گردشگری دارد. با کسب هر جایزه توسط ایران در جشنواره‌های بین‌المللی، بلافاصله هزاران کلمه مثبت درباره کشورمان نوشته و گفته می‌شود.
این هنرمند ادامه داد: در همه رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی اتفاقات خوب سینمای ایران انتشار می‌یابد، در نتیجه ایران به عنوان یک کشور خوب به جهانیان معرفی می‌شود و رابطه مستقیم صنعت سینما و صنعت گردشگری شکل می‌گیرد؛ همین اتفاق مثبت، گردشگر را به سمت ایران روانه می‌کند.
او با اشاره به افتخارات سینمای ایران در دولت یازدهم افزود: سال گذشته در دولت تدبیر و امید، ایران توانست ۳۶۷ جایزه جهانی را در رده‌هایی مانند اسکار تا رده‌های پایین‌تر همه‌ی رشته‌ها مانند فیلم داستانی، کوتاه و انیمیشن دریافت کند.
وی بیان کرد: کسب ۳۶۷ جایزه جهانی در جشنواره‌هایی که کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا در آن حضور دارند، افتخار بزرگی است و اثرات بسیار مطلوبی بر نگاه گردشگران خارجی به ایران ایجاد می‌کند و باعث جذب توریست به کشور می‌شود. دولت یازدهم توانسته است فضای مناسبی در این رابطه ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.