صفحه اصلی / افزایش ۲۳۰ درصدی حقوق کارکنان در دولت یازدهم

افزایش ۲۳۰ درصدی حقوق کارکنان در دولت یازدهم

افزایش داشته اند که علت اصلی افزایش اعتبارات هزینه ای دولت در سال های اخیر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز شنبه با ارسال بیانیه ای، ادعای افزایش نیافتن حقوق کارکنان دولت که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی را رد کرد.
در این بیانیه آمده است:یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرده با وجود افزایش هزینه های دولت از یک هزار بیلیارد ریال (یکصد هزار میلیارد تومان) به ۲ هزار و ۵۰۰ بیلیارد ریال (۲۵۰ هزار میلیارد تومان) در طول سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶، حقوق کارکنان دولت افزایش نیافته است.
سازمان امور اداری و استخدامی کشور این ادعا را نادرست دانست و اعلام کرد، بر خلاف ادعای وی در این دوره اعتبارات هزینه ای دولت با ۷۳ درصد افزایش از یک هزار و ۲۰۰ بیلیارد ریال (١٢٠ هزار میلیارد تومان) به ۲ هزار و ۷۰ بیلیارد ریال (٢٠٧ هزار میلیارد تومان) رسیده است.
همچنین حقوق کارکنان دولت با ٢٣٠ درصد افزایش و مستمری بازنشستگان با حدود ٢١٠ درصد افزایش، رقم اصلی افزایش اعتبارات هزینه ای دولت را تشکیل داده است.
سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاکید کرد، افزایش حقوق کارکنان دولت و نیروهای مسلح و بازنشستگان لشگری و کشوری بیش از ۱.۵ برابر بیش از تورم این دوره بوده است.
این سازمان از همه نامزدهای ریاست جمهوری خواست در بیان آمار و اطلاعات دقت کنند و تلاش مسئولان نظام جمهوری اسلامی در رسیدگی به وضع معیشتی اقشار مختلف را نادیده نگیرند.
 حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره دیروز تلویزیونی، از دولت یازدهم ه عنوان دولت پرخرجی یاد کرد که با وجود رقم ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی هزینه های دولت، حقوق کارمندان را افزایش نداده است.
دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران، همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.