صفحه اصلی / طرح جامع توسعه میدان‌های کرنج و شادگان نهایی می شود

طرح جامع توسعه میدان‌های کرنج و شادگان نهایی می شود

ما برای ورود به فرآیند توسعه این میدان ها آماده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، کالین رولی با بیان این مطلب، از مذاکرات کنسرسیوم پرگاس و اعضای آن با برخی شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی خبر داد و افزود: ما به دنبال پروژه ای برد-برد هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با ارائه پروپوزال میدان‎های کرنج و شادگان از سوی این کنسرسیوم و تداوم مذاکرات به شکل مطلوب و در صورت تمایل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تفاهم‌نامه مطالعاتی دو طرف تا سپتامبر امسال به قرارداد بینجامد.
یان مریسون، مدیرعامل شرکت ای‎جی‎آر (AGR) نروژ نیز در این زمینه اظهار کرد: طرح پیشنهادی میدان‎های کرنج و شادگان که موضوع تفاهم‌نامه مشترک کنسرسیوم پرگاس با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود، پیشرفت مطلوبی دارد و به زودی نهایی می‎شود.
وی با اشاره به عضویت حدود ۲۰ شرکت معتبر در کنسرسیوم پرگاس، ادامه داد: حداقل سن شرکت‌های عضو این کنسرسیوم ۱۵ سال است و سابقه کاری برخی شرکت‎‌های این کنسرسیوم به ۱۲۰ سال می‌رسد.
بر اساس این گزارش، نخستین تفاهم‌نامه و قرارداد محرمانگی در چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، سوم آذرماه پارسال میان بیژن عالیپور، مدیرعامل این شرکت و نمایندگانی از کنسرسیوم پرگاس امضا شد.
شرکت نفت فیلیپین که یکی از اعضای کنسرسیوم پرگاس است، در جریان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، تفاهم‌نامه مشترکی را با هدف مطالعه میدان‎های پازنان و دارخوین (فاز سوم) با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.