صفحه اصلی / پیشرفت ۵۰ درصدی احداث صحن شرقی حرم حضرت معصومه (س)

پیشرفت ۵۰ درصدی احداث صحن شرقی حرم حضرت معصومه (س)

 و صحن فاطمیه ۱۰۰ درصد تکمیل و افتتاح شده و کل طرح بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد:  ساخت صحن شرقی حرم کریمه اهل بیت (س) از مصوبه‌های سفر سال ۱۳۹۴ رئیس جمهوری به قم بود که با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۵۰ هزار متر مربع فضای ساختمانی در حال انجام است. احداث صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از سال ۸۹ آغاز شده که شامل شبستانی با زیربنای ۸۱۰۰ متر مربع، فضای سرپوشیده ۸۵۰۰ متر مربع، صحن ۸۹۰۰ متر مربع و کتابخانه با ۱۱ هزار ۲۰۰ متر مربع است. تاکنون بخش‌هایی از این طرح ازجمله کتابخانه وصحن فاطمیه ۱۰۰ درصد تکمیل و افتتاح شده و کل طرح بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صبوری همچنین به طرح کمربندی جدید قم اشاره کرد و گفت: سال گذشته طرح کمربندی جدید قم در لایحه بودجه دولت قرار گرفت و ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این کمربندی به طول ۱۱۰ کیلومتر درنظر گرفته شده است. تفاهم نامه احداث بخشی از کمربندی جدید قم به طول ۷۵ کیلومتر از آزادراه تهران محدوده مجتمع مهتاب به سمت محور قم – سلفچگان و از محور قم – سلفچگان به سمت آزادراه قم – کاشان با بخش خصوصی منعقد شده که در مدت دو سال احداث می‌شود و بهره برداری از این طرح در مدت ۱۵ سال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.
پیشرفت۶۰درصدی احداث قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان
وی به طرح قطار پرسرعت تهران – قم – اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح با پیش بینی پنج میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر به بهره‌برداری می‌رسد. احداث قطار پرسرعت تهران – قم – اصفهان سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن آغاز شد که پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و مشاوران آن چینی هستند. مسیر قم به اصفهان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مسیر قم به تهران در مرحله تجهیز کارگاه است.
صبوری افزود: ایستگاه مرکزی راه آهن قم به عنوان ایستگاه تبادل سفر در نظر گرفته شده است و مسیرهای منتهی به ایستگاه مرکزی بر اساس دو گزینه که یا از خارج شهر به صورت زیرگذر و یا به صورت آنتنی به ایستگاه مرکزی قم متصل شود، در حال بررسی است. اکنون هشت رام قطار در مسیر قم – تهران به صورت قطار حومه‌ای در حال تردد است و با ظرفیت خوبی مسافران را جابه‌جا می‌کند.
وی گفت: راه‌اندازی قطار پرسرعت قم – اراک نیز در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن نیز در حال انجام است و در صورت افتتاح این طرح، قم به کانون تبادل قطارهای پرسرعت تبدیل می‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.