صفحه اصلی / مدیریت بازاریابی و ریسک

مدیریت بازاریابی و ریسک

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تعادل، مطالعات مباحث مدیریتی نشان می‌دهد مقوله تولید و اشتغال با دانش مدیریت بازاریابی و مدیریت ریسک ارتباط مستقیم دارند.
در واقع هیچ دولت، کارآفرین صنعتی و سرمایه‌گذار بنگاه اقتصادی را نمی‌توان یافت که زمان برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی و تولید محصولات جدید به مطالعات بازار و شناسایی نیازهای مشتریان و ارزیابی دقیق معادله عرضه و تقاضا نیازی نداشته باشد. بدون بهره‌گیری از علم بازاریابی کارآفرینان به‌طور تصادفی هیچ بنگاه‌ اقتصادی راه‌اندازی نمی‌کنند. زیرا اگر تصمیمات گرفته شده برای احداث بنگاه‌های تولید خدمات و کالاها مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی و توان‌مندی‌های نیروی کار ملی نباشد و ظرفیت مصرف در بازارهای داخلی و خارجی به ‌طور دقیق در نظر گرفته نشود، بدون شک طرح‌های نو به شکست منجر خواهند شد.
برای جلوگیری از شکست طرح‌های اشتغال‌زایی، در کنار مطالعات و بررسی اقتصادی طرح‌ها، به شناسایی عوامل و شرایطی نیاز است که موجب شکست این‌گونه طرح‌ها می‌شوند. با شناسایی موانع و معایب موجود و پیشِ‌رو، تصمیم‌گیرندگان و کارآفرینان خطر‌های موجود را شناسایی می کنند و قبل از وقوع بحران و شکست نسبت به جلوگیری از مخاطرات فیزیکی و غیرفیزیکی اقدامات لازم را صورت خواهند داد. این وظیفه در شرکت‌های تولیدی و خدماتی بر عهده مدیریت ریسک است.
در واقع در طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا، حضور دو مشاور از ابتدا ضروری است: مشاوران بازاریابی و مشاوران ریسک. زیرا امروزه هیچ کارآفرینی که با این دو مقوله آشنا باشد، پیدا نمی‌کنید که بدون بهره‌گیری از آنها وارد عرصه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی شده است. مطالعه علل شکست سنگین کارخانه اتومبیل‌سازی فورد در تولید اتومبیل‌های مدل ادسل نشان داد با یک اشتباه در طراحی تولید که بدون توجه به مقررات صنعتی حاکم بر جامعه صورت گرفت، میلیون‌ها دلار خسارت به کارخانه فورد تحمیل شد.
مدیریت ریسک، یک دانش فراگیر در تمام عرصه زندگی بشر است. معرفی دانش مدیریت ریسک به مدیران و کارآفرینان ایرانی یکی از بهترین اقداماتی است که دولت و سازمان‌های رسمی غیردولتی و دانشگاهی می‌توانند برای جلوگیری از اتلاف سرمایه‌گذاری‌ و هدررفت زمان انجام دهند بدون شک امروزه در تولید و اشتغال پایدار، بهره‌گیری از خدمات مدیریت بازاریابی و ریسک، غیرقابل اجتناب هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.