صفحه اصلی / کارآفرینی سبز با تولید پرینتری که از آلودگی هوا جوهر می‌سازد

کارآفرینی سبز با تولید پرینتری که از آلودگی هوا جوهر می‌سازد

 یکی از حوزه‌هایی که در چند سال اخیر توجه بسیاری از کارآفرینان را به خود جلب کرده، مسایل مربوط به محیط زیست و کارآفرینی پایدار است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روزآفرین، کارآفرینی پایدار یا کارآفرینی سبز، به حوزه‌ای از کارآفرینی گفته می‌شود که در آن کارآفرینان با استفاده از منابعی که خطری برای محیط زیست ندارند به تولید کالاهایی می‌پردازند که علاوه بر رفع نیاز مصرف‌کنندگان به تولید ثروت نیز منتهی خواهدشد.
اخیراً یک محقق جوان در آزمایشگاه MIT در هند موفق به طراحی پرینتری شده که با استفاده از کربن موجود در هوای آلوده جوهر خود را تولید می‌کند. آنیرود شارما (Anirudh Sharma) که پیش از این با استارتاپ Ducere، که کفش‌های هوشمند مخصوص افراد نابینا یا کم‌بینا تولید می‌کند، موفقیت‌های زیادی کسب کرده، می‌گوید: "آلودگی هوا امروزه چیزی است که همه جا وجود دارد. من تصمیم گرفتم لااقل از آن برای یک اتفاق مثبت استفاده کنم!"
به گفته شارما Kaala، دستگاهی که آلودگی هوا را به جوهر پرینتر تبدیل خواهدکرد، در مراحل پایانی طراحی قرار دارد. جوهری که از این طریق تولید می‌شود هزینه‌ بسیار کمتری را بر دوش مصرف‌کنندگان می‌گذارد.
شارما یک محقق جوان است که با استفاده از خلاقیت خود موفق به طراحی و تولید محصولات مختلفی شده‌است. او می‌گوید: "بعد از راه‌اندازی استارتاپ Ducere متوجه شدم که من یک تاجر کسب و کار نیستم، چون دوست دارم بعد از تولید یک محصول سراغ تولید و اختراع محصولات دیگر بروم. نمی‌توانم در یک محصول متوقف شوم. این طبیعت من است!"
این پرینتر و محصولات مشابه نمونه‌هایی از کارآفرینی سبز و پایدار هستند که علاوه بر رفع نیاز کاربران، منابع زیست محیطی را نیز تخریب نمی‌کنند؛ موضوعی که لازمه اقتصاد سبز، رشد سبز و کارآفرینی پایدار است.

همچنین مطالعه کنید:

جت شخصی جنبه آموزشی دارد/ تفریح در اولویت دوم

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.