صفحه اصلی / استارت‌آپ‌ها به کمک دام‌داران می‌آیند

استارت‌آپ‌ها به کمک دام‌داران می‌آیند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از نوپانا، با رشد جمعیت و نیاز روزافزون به گوشت و مواد غذایی، تقاضای بازار برای تولید گوشت و فرآورده‌های دامی بیشتر شده است، به همین دلیل،‌ دام‌داران باید دام‌های بیشتری را مدیریت کنند و این مسئله دشواری‌های خاص خود را دارد.
استارت‌آپ «آجرسنز» (Agersens)  یک کسب‌وکار نوپا است که به کمک آن، دامداران می‌توانند از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی، دام‌های خود را مدیریت کنند. با استفاده از این فناوری می‌توان برای دام‌ها حصارهای مجازی تعیین کرد.
در این فناوری، زنگوله‌های دیجیتالی روی گردن گاوها نصب می‌شود که با استفاده از جی‌پی‌اس (GPS)، خروج آن‌ها را از محدوده چراگاه، به دام‌دار اطلاع می‌دهد، هم‌چنین این زنگوله‌ها دارای شوکرهایی خفیف هم هستند که اگر گاو از محدوده تعیین‌شده، خارج شود، شوک خفیفی به حیوان وارد می‌کند و آن را به درون محدوده بازمی‌گرداند.
در فصول مختلف سال که مکان چِرا تغییر می‌کند، این امکان وجود دارد که به‌ راحتی با استفاده از جی‌پی‌اس موجود در دستگاه، محدوده حصار مجازی نیز تغییر کند. یان ریلی (Ian Reily) دام‌دار مبتکر و مؤسس این استارت‌آپ، گفته است برای توسعه و گسترش این فناوری به یک‌میلیون دلار بودجه نیاز دارد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.