صفحه اصلی / یک خبر بد برای اوپک

یک خبر بد برای اوپک

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, گزارش «چشم انداز کوتاه مدت انرژی» وزارت انرژی آمریکا که بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) منتشر شد به این نگرانی دامن زد که تلاش های اوپک برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت کارساز نخواهد بود.
وزارت انرژی آمریکا پیش بینی کرد، تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط به ۹.۳۱ میلیون بشکه در روز می رسد که یک درصد از پیش بینی قبلی این اداره بیشتر است.
بر اساس گزارش یاد شده، تولید این کشور در سال میلادی آینده نیز ۹.۹۶ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده است که ۰.۶ درصد از پیش بینی قبلی این اداره بیشتر است.
اکنون بسیاری از صاحب نظران می گویند، تنها تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک کارساز نیست بلکه باید مقدار کاهش تولید نیز بیشتر شود.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه )۱۳۹۵ خود در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شده اند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه ۱۳۹۵، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.
دیروز برخی منابع خبری به رویترز گفتند، کشورهای اوپک در میان خود، تمدید توافق کاهش تولید برای ۹ ماه یا بیشتر را بررسی می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.