صفحه اصلی / پیام قربانیان ترور ایران را به مقامات آمریکایی می‌رسانم

پیام قربانیان ترور ایران را به مقامات آمریکایی می‌رسانم

درباره چگونگی شهادت عزیزان‌شان و مجروح شدن آنها ارایه دادند. 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، خانواده شهدا و جانبازان ترور ایران در ملاقات با سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران، شرحی از وقایع تروریستی در خصوص چگونگی شهادت عزیزان‌شان و مجروح شدن‌ خود را به وی ارائه دادند.
هم‌چنین مسوولان «انجمن دفاع از قربانیان تروریسم» گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجمن در راستای رساندن صدای قربانیان ترور به جهان با هدف انزوای تروریسم در افکار عمومی ارائه کردند.
در این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار شد اسناد، مدارک و گزارش‌های بین‌المللی در رابطه با جنایات تروریستی منافقین علیه مردم ایران در اختیار سفیر سوئیس قرار گرفت و بر لزوم ایجاد اجماعی جهانی برای دفاع از حقوق قربانیان ترور در عرصه بین‌المللی تاکید شد.
یکی از اعضای انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با تاکید بر نقش نهادهای بین‌المللی در کاهش آلام قربانیان ترور اظهار داشت: باید موضوع قربانیان ترور در عرصه بین‌المللی به یک دغدغه و مساله جدی حقوق بشری تبدیل شود و هر کسی که قلبش برای کرامت انسان می‌تپد باید در راه دفاع و کمک به قربانیان ترور در سراسر جهان گام بردارد.
یکی دیگر  از اعضای انجمن نیز با تاکید بر «لزوم اجماع بین‌المللی در بین قربانیان ترور» افزود: متاسفانه شاهدیم، اتحادی که باید بین قربانیان ترور در سرتاسر جهان شکل بگیرد، بین گروه‌های تروریستی برای نابودی تمدن بشری ایجاد شده است که نمونه‌های آن را در عراق و سوریه می‌بینیم. بر همین اساس به دنبال آن هستیم تا زمینه‌ای فراهم شود تا صدای قربانیان ترور به گوش همه جهانیان برسد.
 وی تصریح کرد: مساله مهم دیگر در این رابطه حمایت برخی از دولت‌مردان و سیاست‌مداران آمریکایی از تشکیلات تروریستی منافقین است. تمام خانواده‌های قربانیان ترور از ارتباط و حمایت سناتورها و مقامات آمریکایی با سران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) متعجب‌اند و آن را حمایتی آشکار از تروریسم در عرصه بین‌المللی دانسته و تاکید دارند، اگر در دفاع از حقوق بشر صادق هستند به اعضای فریب خورده این گروه تروریستی کمک کنند تا پس از ده‌ها سال اسارت در این گروه، نجات یابند.
جولیو هاس، سفیر سوئیس در ایران نیز ضمن خیرمقدم و ابراز همدردی با قربانیان ترور ایران گفت: وقتی از قربانیان ترور صحبت می‌شود، فقط مساله سیاست به یادم می‌آید، من پیامی که از قربانیان ترور ایران دریافت کردم را به مقامات آمریکایی می‌رسانم.
وی گفت: تروریسم تمام جهان را فرا گرفته است و سوئیس تمام تلاش خود را صرف کمک به این مساله می‌کند، چون سوئیسی‌ها اعتقاد دارند زمانی که صحبت از رنج بردن می‌شود، مساله سیاست به کنار می‌رود. سیاست را نمی‌توان تغییر داد اما قول می‌دهم پیام شما را انتقال دهم. این پیام را حتما منتقل کرده تا به گوش مقامات آمریکایی برسد. اما با این حال این کار قطعا رنج و آلام شما را از بین نخواهد برد، اما نشان می‌دهد ما به رنجی که شما می‌برید، اهمیت می‌دهیم.
سفیر سوئیس در ادامه گفت: در چهار سال گذشته وضعیت کشور شما در سطح بین‌المللی بهتر شده و سوئیس تلاش زیادی در این راه داشت. معتقدم ایران آن‌قدر زیباست که در آینده رتبه بهتری را در سطح بین‌المللی کسب می‌کند و می‌توانید حرف‌های خود را به جهانیان بگویید. شما تنها قربانیانی نیستید که در زندگی‌ام دیده‌ام و هیچ یک از مجامع بین‌المللی نمی‌توانند رنج را از شما دور کنند. اما کاری که می‌توان انجام داد این است که به درجه‌ای از عدالت برسید.
در پایان این ملاقات جولیو هاس ضمن تشکر و اظهار تاسف عمیق افزود: من می‌دانم ساده نیست که درد خود را به یک خارجی بگویید. ولی بدانید که دولت سوئیس با شما خواهد بود و این مساله را پیگیری می‌کند. آرزو می‌کنم خانواده‌های قربانیان ترور از جسارت، شجاعت و حمایت در همه جوانب برخوردار باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.