صفحه اصلی / برای نخستین بار صادرات از واردات در دولت یازدهم پیشی گرفت

برای نخستین بار صادرات از واردات در دولت یازدهم پیشی گرفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ،پدرام سلطانی  عملکرد اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت اقدامات مهمی از جمله مهار و کنترل تورم ، آرامش در نرخ ارز و ثبات بازار داشته است.
سلطانی با اشاره به برنامه هایی که دولت برای بهبود فضای کسب و کار داشته تصریح کرد: آنچه اکنون در اقتصاد کشور اتفاق افتاده ، رکود به همراه چشم انداز ناامید کننده و منفی حاکم بر سیاست های تجارت جهانی است.
وی ادامه داد: دولت با تلاش فراوان در پیشبرد مذاکرات هسته ای توانست کشور را پس از ۱۲ سال از شرایط رکود خارج کند و با لغو تحریم ها ، شرایط بهتری را برای اقتصاد کشور رقم بزند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، همچنین عملکرد دولت در برخی حوزه ها از جمله صادرات مثبت ارزیابی کرد و گفت: تراز بازرگانی ایران با پیشی گرفتن صادرات از واردات پس از چندین دهه مثبت شده و درآمد ارزی قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورده است.
وی در ادامه به اثرات مثبت برجام که بزرگترین دستاورد دولت یازدهم است، اشاره کرد و افزود:  برجام توانست فعالیت های تجارت بین المللی را در کشور تسهیل کند و شاهد این مدعا پیشرفت و توسعه مطلوب کشور در صنعت نفت و افزایش صادرات نفت است.
سلطانی اضافه کرد: همچنین  شرایط مطلوب تر نسبت به گذشته در تجارت با نقاط مختلف جهان دستاورد دیگر برجام است که شاهد آن مذاکره و حضور سرمایه گذاران خارجی در پروژه های صنعتی و تولیدی ایران است.
وی درباره نگاه منتقدان اقتصادی دولت و تاثیر برجام اظهار کرد: تاثیر قابل ملاحظه برجام در رونق اقتصادی غیر قابل انکار است ولیکن هیچ فرآیندی در کوتاه مدت عملی نمی شود.
سلطانی همچنین از دیگر فعالیت های مثبت دولت در برجام را درباره نظام بانکی دانست و گفت: آنچه که اکنون شاهد آن هستیم نظام بانکی کشور پس از برجام توانست از محدویت ها خارج شده و با دیگر بانک های جهانی تعاملات بانکی را برقرار کند.
نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی در خصوص انتظارات فعالان اقتصادی بخش خصوصی از دولت آینده را شامل  بهبود فضای کسب و کار ، حذف مقررات زائد اداری ، کاهش تصدیگری دولت و واگذاری امور به بخش غیردولتی، حمایت و تقویت بنگاه های کوچک و متوسط و توسعه صنایع پایین دستی بیان کرد.
سلطانی بر حضور همه آحاد مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: شرکت گسترده در انتخابات به معنی فرصت ندادن به افراد ناکارآمد و داشتن حساسیت به آینده کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.