صفحه اصلی / حمایت از استارت‌آپ‌ها، حمایت از دانشگاه است

حمایت از استارت‌آپ‌ها، حمایت از دانشگاه است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از نوپانا، مهدی تقوی، درخصوص کسب‌وکارهای نوپا گفت: دنیای فعلی به سمت مشاغل نوپا و مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حرکت است. اقتصاد ایران در چنین مسیری قرار گرفته است و دانشگاه‌های فنی لازم است به تربیت متخصصان این رشته‌های دانش‌بنیان اهتمام بیشتری داشته باشند و با در اختیار گذاشتن امکانات بیشتر، رشد و بالندگی استارت‌آپ‌ها را رقم بزنند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: فعالان استارت‌آپ‌های کشور که با نوآوری و پشتکار خستگی‌ناپذیر خود، رزمندگان جبهه نبرد اقتصادی کشور محسوب می‌شوند، با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند، چراکه در کشور ما برای نوآوری و طرح‌های خلاقانه، آن طور که شایسته است، حمایت و هزینه نمی‌شود.
او متذکر شد: شرکت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها با بودجه محدودی روبه‌رو هستند. از طرف دیگر تسهیلات و کمک‌های کمی در زمینه فناوری به جامعه ارائه شده است که پاسخگوی نیاز فراگیر مردم به فناوری‌های روز نیست؛ حتی در محیط‌های علمی مانند دانشگاه‌ها هم بودجه محدودی برای طرح‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. این مسئله به بازنگری اساسی نیاز دارد.
تقوی ادامه داد: اگر از استارت‌آپ‌ها حمایت کنیم، نه تنها وضعیت تکنولوژی داخلی بهتر و پیشرفته‌تر می‌شود، بلکه می‌توان از راه صادرات تکنولوژی به کشورهای دیگر، به درآمدزایی و افزایش تولید ناخالص ملی کمک کرد.
مدرس اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: پیش‌زمینه حمایت از استارت‌آپ‌ها و رسیدن به شکوفایی اقتصادی، بها دادن بیشتر به نخبگان و حمایت‌های مالی برای دانشگاه‌ها است، چرا که تربیت نسل جوان در بستر دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.
این اقتصاددان مطرح کرد: واحدهای تحقیق و توسعه هر وزارتخانه و همچنین وزارت صنعت و معدن، باید یاری‌‌رسان استارت‌آپ‌ها باشند و با حمایت‌های بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان، آنها را در ادامه راه تنها نگذارند.
او در پایان گفت: امروزه برخی با اعمال رفتارهای سلیقه‌ای و مانع‌تراشی‌های بی‌اساس، به فکر تخریب استارت‌آپ‌ها هستند. آنها با این اقدامات قصد دارند این نخبگان را دلزده کنند، اما من به این گروه می‌گویم اگر می‌توانید با این شیوه کسب‌وکار نوپا، رقابت کنید؛ چرا که مردم در دنیای امروز، کیفیت بالاتر و قیمت مطلوب‌‌تر می‌خواهند و در این میان، تجارتی %

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.