صفحه اصلی / ظریف خواهان فراهم شدن زمینه حضور ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات شد

ظریف خواهان فراهم شدن زمینه حضور ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات شد

 وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر خارجه کانادا خواهان فراهم شدن زمینه حضور ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات شد و گفت: ایرانیان مقیم خارج نیز به شدت علاقمندند در تعیین آینده کشورشان مشارکت داشته باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا با اشاره به درخواست های مکرر ایرانیان مقیم آن کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا و ضرورت پذیرش خواسته آنان این مطلب را بیان کرد.
خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز با اشاره به حضور مثبت جامعه فرهیخته ایرانی در کانادا، اظهار داشت: دولت کانادا به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا برای ایرانیان مقیم واقف است؛ اما در شرایط فعلی و نبود روابط سیاسی و عدم فعالیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کانادا و مقررات داخلی پیرامون برگزاری انتخابات شهروندان دیگر کشورها لازم است چند مورد فنی بررسی قرار گیرد و برطرف شود.
به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه؛ از بامداد سه شنبه نیز یک هیات سیاسی وزارت خارجه کانادا برای انجام مذاکراتی با مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دو کشور؛ در تهران بسر می برد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.