صفحه اصلی / اشتغال زنان درصنایع دانش بنیان به تحقق اهداف اقتصادی کمک می کند

اشتغال زنان درصنایع دانش بنیان به تحقق اهداف اقتصادی کمک می کند

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شهیدخت مولاوردی روز دوشنبه در بازدید از یک واحد طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی در تبریز، افزود: با توجه به حضور خیل انبوه بانوان در دانشگاه ها و تحصیل در رشته های مختلف می توان از این ظرفیت بسیار وسیع برای دست یابی به اهداف اقتصادی دولت و نیز دست یابی به اشتغال جوانان به نحو شایسته ای بهره جست.
وی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به وضعیت سریع رشد علم و تکنولوژی، باید متناسب با شرایط جهانی برای عرصه های اقتصادی برنامه ریزی کنیم و دولت تدبیر و امید در این راستا تلاش های خود شروع کرده است.
مولاوردی، حضور صنایع دانش بنیان و فناورانه ایران در عرصه های جهانی را ضروری دانست و ادامه داد: دولت از چنین واحدهایی که برای توسعه صادرات علم و فناوری تلاش کنند، حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، شرکت مورد بازدید خانم مولاوروی در زمینه طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی پارلار به عنوان یکی از واحدهای مهندسی الکترونیک با بهره مندی از متخصصان و استادان دانشگاه های تبریز از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در قالب واحدهای تحقیق و توسعه، تولید، صنایع، تست و کنترل کیفیت آغاز کرد.
محصولات این واحد صنعتی شامل سیستم نمایشگر و کنترلر لوازم خانگی از جمله یخچال، فریزر، هود آشپزخانه، اجاق گاز، ماشین لباسشوئی، کولرهای آبی و همچنین پنل داشبورد تراکتور می باشد.
هم اکنون در این واحد تولدی تعداد ۲۰۱ نفر از تحصیل کردگان رشته های فنی و مهندسی مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی و ۱۰ درصد کارشناسی ارشد می باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.