صفحه اصلی / دیدگاه توسعه ای در احداث کریدور زاگرس باید لحاظ شود

دیدگاه توسعه ای در احداث کریدور زاگرس باید لحاظ شود

از جابجایی کالا و مسافر دست می یابیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، عباس آخوندی در همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره ۱۰ بندر امام خمینی به بازرگان و قفقاز و راه های تجاری سازی آن که صبح امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد،با بیان اینکه کریدور شماره ۱۰ و سایر کریدورهای طراحی شده در کشور فراتر از یک مسیر حمل و نقلی هستند گفت: کریدورها باید به عنوان محور توسعه تعریف شوند نه محلی برای عدد و رقم های حاصل از میزان جابجایی کالا، بار و مسافر و باید بررسی شود که چه جمعیتی پیرامون آن به مبادلات انسانی خواهند پرداخت.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه از نظر من یک فهم واقعیت کنونی خودمان و ارتباطمان با پیرامون و چشم انداز آینده است. رویکرد من به کریدورهای حمل و نقلی تمدنی و هویتی است. من اسم کریدور شماره ۱۰ را کریدور زاگرس می نامم که حس دیگری غیر از عدد دارد. زاگرس نشانی از تمدن انسانهایی که گذشته، حال و آینده دارند را به ما می نمایند.
آخوندی با اشاره به استان های حاشیه کریدور زاگرس شامل آذربایجان های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان افزود: این منطقه مهد تمدن ایرانشهری است بیشترین تراکم جمعیتی کشور را دارد و بهترین منابع طبیعی را در این منطقه می بینیم که براساس آن ۲۶ ملت به یکدیگر متصل می شوند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا به حال در حوزه توسعه ای، تمدن را در نظر نگرفته ایم و همه چیز عدد و رقم بوده است تصریح کرد: به همین دلیل دچار اشتباه استراتژیک در انتخاب متحدان استراتژیک خود شده ایم. غربی ها ما را خاورمیانه می دانند که لزوماً جزء حوزه ایرانشهری ما نیست اما ما از درون حوزه تمدنی آنچه تعریف می کنیم با طبقه بندی غربی ها تفاوت دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.