صفحه اصلی / راهکارهای شهرداری تهران برای کاهش بیکاری

راهکارهای شهرداری تهران برای کاهش بیکاری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رضا قدیمی در خصوص بکارگیری کارگران فصلی و ساختمانی در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: درراستای منویات مقام معظم رهبری و تأکید بر موضوع اشتغال، همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب تمهیدات ویژه ای برای ساماندهی و اشتغال ۶۰ نفر از کارگران فصلی و ساختمانی دارای پرونده در سامانه ها و دفاتر مناطق ۲۲ گانه اندیشیده شده است.
قدیمی با اشاره به رایزنی ها صورت گرفته با سازمان مدیریت پسماند به ایجاد اشتغال دایمی برای این ۶۰ نفر پس از پایان دوره آزمایشی نمایشگاه بین المللی کتاب، افزود: این کارگران در حال حاضر در حوزه های خدمات، نظافت، بهداشت محیط مشغول به کار هستند.
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، متحد الشکل شدن پوشش کارگران فصلی و ساختمانی را از دیگر اقدامات سازمان عنوان کرد وگفت: البسه مخصوصی ویژه ی این افراد با رنگ آبی فیروزه ای تهیه  ودر اختیار آنها قرار گرفته است.
وی همچنین افزود: با عنایت به مذاکرات و هماهنگی های صورت پذیرفته با سازمان مدیریت پسماند  زمینه اشتغال برای ده هزار نفر از متقاضیانی که در سامانه های کارگران فصلی و ساختمانی ثبت نام نموده اند را می توان با عنوان یکی از راهکارهای کاهش بیکاری در بین کارگران نام برد.
این مقام مسئول افزود: در پی تشکیل جلسات از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز طبق بخشنامه ی ارسالی به مناطق ۲۲ گانه و سازمان بهشت زهرا مقرر شد از این پیمانکاران این حوزه موظف هستند کلیه نیروی انسانی خود را از اداره ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی این سازمان تامین کنند
قدیمی ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی از سطح معابر ، میادین و گذرگاههای اصلی شهر با هدف پاکسازی سیمای شهر و ارائه ی خدمات اجتماعی ، حمایتی و فرهنگی به افراد جامعه هدف، ارتقاء شأن اجتماعی و جایگاه شغلی کارگران ساختمانی وفصلی ، کاهش آسیب های اجتماعی و تأسیس سامانه های ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی در سطح مناطق را از جمله مهمترین عوامل اصلی ایجاد سامانه های کارگران ساختمانی و فصلی عنوان کرد.
وی با اشاره به حمایت های مستمر سازمان خدمات اجتماعی از کارگران فصلی و ساختمانی ، بیان کرد : شناسایی ، ارزیابی و تأیید صلاحیت کارگران فصلی و ساختمانی ، ثبت نام و تشکیل پرونده ، معرفی به سازمان فنی و حرفه ای استان تهران جهت اخذ گواهینامه ، ارجاع به شعب تأمین اجتماعی جهت استفاده از مزایای قانونی تعریف شده در قانون بیمه  ، از جمله اقداماتی است که می توان به آنها اشاره کرد .
وی بیان کرد : امید است در آینده ای نزدیک و با تدابیر ارزشمند مسئولین سازمان ، شاهد حمایت های روز افزون مدیریت شهری در حوزه ی اشتغالزایی و خدمات رسانی به این قشر زحمتکش باشیم .

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.