صفحه اصلی / مخالفت مجلس با تنظیم تقویم آموزشی مدارس متناسب با آلودگی هوا

مخالفت مجلس با تنظیم تقویم آموزشی مدارس متناسب با آلودگی هوا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز صبح و در ادامه بررسی اصلاحات و الحاقات لایحه هوای پاک، با پیشنهاد الحاق یک ماده به این لایحه در راستای تنظیم تقویم آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور متناسب با وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف مخالفت کردند.
در این ماده که به تصویب مجلس نرسید، آمده بود:
«به منظور تحقق اهداف این قانون و دستیابی به شاخص‌های هوای پاک:
الف ـ دولت مجاز است با هدف حفظ سلامت جسم و روان دانش‌آموزان و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، نسبت به تنظیم تقویم آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با توجه به خصوصیات اقلیمی و وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف کشور اقدام کند؛ به نحوی که خدشه‌ای بر کیفیت آموزشی آنها وارد نشود.
ب ـ به دولت اجازه داده می‌شود بر اساس پیش‌آگاهی از وضعیت آلودگی‌ها، حوادث غیرمترقبه و احتمال وقوع شرایط هشدار و اضطرار نسبت به تغییر و تنظیم ساعات کار و تعطیلی موقت دستگاه‌های دولتی، موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کند.
ج ـ در راستای تحقق مفاد این ماده، دولت می‌تواند مرکز منطقه‌ای هماهنگی، پایش و آینده‌پژوهی مقابله با ریزگردها را در کشور و حسب مورد، شعبات آن را در کشورهای منشأ و کانون‌های گرد و غبار تأسیس و راه‌اندازی کند. اعتبارات مورد نیاز در بودجه سنواتی، پیش‌بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.»
نمایندگان با ۷۷ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن، این ماده الحاقی را رد کردند.
با توجه به مطرح بودن لایحه تقویم آموزشی مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اعضای این کمیسیون هنگام بررسی این ماده الحاقی، با آن مخالفت کردند.
نمایندگان در ادامه بررسی اصلاحات لایحه هوای پاک، اصلاحات عبارتی و ویرایشی این لایحه را که اخیراً در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شده است، بررسی و تصویب کردند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.