صفحه اصلی / مردم با مشاوره های فیزیوتراپی می توانند سالم تر عمر کنند

مردم با مشاوره های فیزیوتراپی می توانند سالم تر عمر کنند

 را که سلامت جسمانی و حرکتی فرزندان خود را تهدید می کند، شناسایی کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، دکتر پرهام پارسانژاد در آستانه برگزاری اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره فیزیوتراپی ایران، اظهارداشت: فیزیوتراپیست به عنوان متخصص حرکت و آسیب های مرتبط با آن، مسئولیت بزرگی بر عهده دارد. این مسئولیت از آن جهت اهمیت دارد که حرکت مورد توجه تخصص های مختلف پزشکی در مواجهه با بیماری هاست. یک متخصص گوارش در بررسی وضعیت بیمارش، میزان تحرک او را مورد پرسش قرار می دهد و به دنبال رابطه ای میان اختلالات حرکتی با نقص در سیستم هضم و دفع است. یک جراح عمومی برای کامل شدن درمان خود نیاز به تحرک مناسب بیمار دارد. جراح قلب ، جراحی خود را بدون بازگرداندن بیمار به فعالیت های روزمره بی نتیجه می داند و جراح ارتوپد از روزهای اول بعد از عمل به راه اندازی بیمار می اندیشد.
وی ادامه داد: این رویکرد در سایر تخصص های پزشکی همچون زنان، روماتولوژی، نورولوژی، جراحی اعصاب ، روانپزشکی و… وجود دارد. فیزیوتراپیست در هریک از این موقعیت ها با ارزیابی سیستم حرکتی و معاینه عضلات، مفاصل و اعصاب مربوط به آنها، نقاط ضعف سیستم را شناسایی کرده و با بهره گیری از الگوهای حرکتی از پیش طراحی شده که اصطلاحا تمرین درمانی گفته می شود به اصلاح اختلالات حرکتی می پردازد.
این فیزیوتراپیست افزود: گاه بروز یک التهاب در هر یک از ساختارهای بدن می تواند حرکت را مختل سازد که تکنولوژی های نوین فیزیوتراپی همچون لیزر، اولتراساند، تحریکات الکتریکی و سرمادرمانی می تواند به تمرین درمانی افزوده شود.
پارسانژاد اظهارداشت: بیماری که قادر به تحرک و راه رفتن نباشد، الگوی زندگی او تغییر کرده و بالاجبار از نقش های اجتماعی و فعالیت های مورد علاقه خود دور می شود. متعاقب این شرایط رابطه این فرد با اعضای خانواده، دوستان و همکاران تغییر کرده و علاوه بر بروز اختلال در وضعیت روحی و عاطفی وی، سلامت روحی و روانی افراد نزدیک به او هم مورد تهدید قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: نقص حرکتی یک فرد علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین درمانی و نگهداری به خانواده و جامعه، همچون یک بیماری مسری سلامت اطرافیان را هم به خطر می اندازد. اینجاست که نظام سلامت می تواند با سیاست گذاری مناسب در جهت بهره گیری از متخصصان فیزیوتراپی در بحث پیشگیری، مانع از تحمیل چنین هزینه های سنگینی به دولت شود و از نزول شاخص های سلامت جلوگیری کند.
عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، ادامه داد: والدین پیش از سن بلوغ کودکان می توانند با مشاوره های فیزیوتراپی، عواملی را که سلامت جسمانی و حرکتی فرزندان خود را تهدید می کند، شناسایی و برای آنها چاره اندیشی کنند. فرزندانی که والدین شان پا به دوران سالمندی می گذارند می توانند با مشاوره و دریافت رژیم های حرکتی مناسب ، مانع از ناتوانی زود هنگام آنها شده و سال های بیشتری از وجود پدران و مادران سالم و فعال خود لذت ببرند.
پارسانژاد افزود: افرادی که گرفتار بیماری های زمینه ای همچون دیابت، تیروئید، فشارخون، اضافه وزن و… هستند، با مشاوره های فیزیوتراپی و آگاهی از عوامل خطرساز بیماری خود در ناتوانی و زمین گیر شدن، قادر به افزایش کیفیت سال های عمر خود خواهند بود.
وی در پایان گفت: فیزیوتراپی و سلامت از محورهای بیست و هشتمین کنگره سالیانه و اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی انجمن فیزیوتراپی ایران است که سوم لغایت پنجم خرداد ۹۶ در محل هتل المپیک تهران با حضور محققین برجسته داخلی و خارجی، به همراه برپایی نمایشگاه بزرگ تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.