صفحه اصلی / حدود ۴۰ درصد از معادن زغال سنگ در ایمنی مطلوب هستند

حدود ۴۰ درصد از معادن زغال سنگ در ایمنی مطلوب هستند

گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از معادن زغال سنگ در رده بالا بوده و خطر بسیار کمی متوجه آن‌ها است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از  ماین نیوز، جعفر سرقینی در ارتباط با ایمنی معادن کشور و تخصیص ماشین آلات مورد نیاز معادن، اظهار کرد: درسال ۹۴ برای ایمنی بهتر معادن کشور دستگاه‌های فشار سنج خریداری شده و بین معادن زغال سنگ تقسیم شده که این ماشین آلات بر اساس نواحی مختلف کشور و ضرورت آن به معادن تحویل داده شده است.
معاون معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: این دستگاه ها در حال حاضر در اختیار معادن زغال سنگ کرمان، البرز مرکزی، البرز شرقی و شاهرود قرار گرفته و با تسهیلات پرداخت شده اما این امر که مسئولان این معادن با دستگاه‌ها چه کردند مشخص نیست.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برخی از این دستگاه‌ها با بودجه دولتی در اختیار برخی از معادن کوچک که توان پرداخت هزینه خرید دستگاه ها را نداشته اند قرار گرفته است.
سرقینی با اشاره به این که معدن یورت گلستان دارای ۴ دستگاه فشار سنج دیجیتال بوده است، گفت: این معدن دارای ۴ دستگاه فشار سنج بوده و از لحاظ ایمنی در رتبه خوبی قرار داشته و این حادثه هیچ گونه ربطی به وجود دستگاه‌های ایمنی نداشته و عدم رعایت مسائل ایمنی باعث بروز چنین حادثه‌ای شده است.
معاون معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ارتباط با مشکلات معادن کشور و پیشگیری از وقوع حادثه هایی مانند معدن یورت گلستان، بیان کرد: در حال حاضر معادن کشور از تجهیزات سطح پایینی برخوردار هستند و این تجهیزات باید نوسازی شود لذا خطرات زیادی مانند معدن یورت گلستان متوجه معادن زیر زمینی کشور بوده است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته وضعیت مواد معدنی کشور مطلوب نبوده و بهره برداران برای کار در معادن کشور دچار مشکل هستند.
سرقینی با اشاره به این امر که تنها معادنی که از ایمنی بالای ۶۰ درصد برخوردار هستند اجازه فعالیت دارند، اظهار کرد: معادنی که در کشور دارای ایمنی مناسبی نبوده به سرعت توسط نهادهای مسئول تعطیل شده اما باید توجه داشت که ایمنی درجه بندی داشته و با توجه به نمره ماکسیمم ۱۰۰ برای معادن هر معدنی که دارای امتیاز ۶۰ باشد می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
معاون معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان این که حدود ۴۰ درصد از معادن ذغال سنگ دارای ایمنی مطلوب و رده خوبی کیفی هستند، افزود: ارزیابی معادن زغال سنگ با باقی معادن تفاوت دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از معادن زغال سنگ در رده بالا بوده و خطر بسیار کمی متوجه آن‌ها است.
وی در انتها تصریح کرد: سازمان صنعت،معدن و تجارت حدود ۳۰ میلیارد تومان کم بهره بانکی که ۵ درصد از باقی وام‌های رایج کمتر است در دولت یازدهم صرفا برای معادن زغال سنگ اختصاص پیدا کرده اما بیشتر این معادن به علت داشتن بدهی نتوانسته اند از این تسهیلات بهره مند شوند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.