صفحه اصلی / سودجویان با واردات یک قلم کالا صدها کارگر را بیکار می‌کنند

سودجویان با واردات یک قلم کالا صدها کارگر را بیکار می‌کنند

 یک قلم کالا صدها کارگر بیکار می‌شود، یک تولیدکننده لوازم خانگی نیز گفت: بالا بودن نرخ بیکاری در کشور از واردات افسار گسیخته نشات گرفته است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تسنیم، در دوره‌ای که هر چند روز یک بار خبر تعطیلی کارخانه‌های مختلف منتشر می‌شود، شنیدن صدای تولیدکنندگانی که نسبت به وضعیت اقتصادی کشور معترض هستند، تبدیل به امری عادی و روزمره شده است. امروز تولیدکنندگان علاوه بر تمام مشکلاتی که در راه تولیدات خود با آن مواجه هستند، از قاچاق و واردات گسترده نیز گلایه مندند.
دبیرکل کانون انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور، درباره وضعیت کارگران صنف پوشاک اظهار داشت: قاچاق کالا پدر تولید را در آورده و متأسفانه آمار قاچاق عجیب و غریب است. صنعت پوشاک ایرانی بسیار بهتر از پوشاک خارجی است. نباید به تولید داخل بی‌اهمیت باشیم و تمام توجه ما به سود سرشار خارجی باشد.
هادی ابوی ادامه داد: آن دسته از افرادی که به فکر سودهای خود در واردات هستند فراموش می‌کنند که با واردات یک قلم کالا صدها کارگر بیکار می‌شود. زمانی که به فروشگاه پوشاک معمولی هم قدم می‌گذاری همه خبر از اجناس ترک می‌دهند.وی با بیان اینکه مسئولان و دولت باید برای حمایت از بخش تولید اهتمام جدی داشته باشند، تأکید کرد: خرید کالای ایرانی مهم‌ترین نکته مورد اشاره توسط مقام‌معظم‌رهبری است که ابتدا از مسئولان، سپس مردم و کارگران باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیرکل کانون انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور افزود: هم‌اکنون شعار تولید ملی و حمایت از کارگر ایرانی  باید سرلوحه کار مسئولان و همه مردم قرار گیرد، ولی خلاف آن عمل می‌شود، مثلا عمده این شعارها روی بنرهای چینی و وارداتی چاپ می‌شود، ولی از هنر خطاطان برای این امر استفاده نمی‌شود. مسئولان شعار حمایت را برخلاف عمل می‌دهند. اگرمسئولان واقعاً دغدغه حمایت از تولید ملی را دارند، به جای واردات کالا از تولیدات با کیفیت داخلی استفاده شود و کالاهای مشابه تولید داخل وارد کشور نشود.در همین راستا، یک تولیدکننده لوازم خانگی نیز با اشاره به  اینکه در  تولید اجاق‌گاز هم به صورت قانونی و هم به صورت غیر قانونی کالای مشابه داخلی از خارج از کشور وارد می‌شود، اظهار داشت: استفاده از قطعات در ساخت محصول نهایی اشکالی ندارد چراکه امکان ساخت همه قطعات در داخل کشور وجود ندارد، اما مشکل این است که دلالال برای بردن سودهای نجومی به واردات کالای کامل خارج از کشور روی آورده‌اند.حسین ملامیری با بیان اینکه موضوعاتی مانند واردات کالا با ورود دولت باید کنترل شود، اضافه کرد: از سوی دیگر برخی سازمان‌های دیگر در مقابل تولید‌کننده سنگ اندازی می‌کنند که این روند می‌تواند منجر به نابودی صنایع نوپای داخلی شود.وی ادامه داد: وارد کردن کالای دارای مشابه داخلی ضربه سنگینی به اشتغال  زده است. باید توجه داشت بالا بودن نرخ بیکاری در کشور از واردات افسار گسیخته نشات گرفته است.
مدیر کارخانجات ایلیا استیل معتقد است: باید از دولت این سؤال را پرسید که در حالی که امکان ساخت داخل بسیاری از کالاها وجود دارد چگونه مجوز واردات داده می‌شود یا اقدامات قاطعی برای مبارزه با قاچاق صورت نمی‌گیرد.ملامیری تاکید کرد:  امروز در لوازم خانگی فلزی مانند اجاق گاز هیچ مزیت نسبی در کالای خارجی نسبت به کالای داخلی دیده نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.