صفحه اصلی / کارآفرینی در راس اولویت‌های دانشگاه تهران

کارآفرینی در راس اولویت‌های دانشگاه تهران

 ارتقای کیفیت آموزش عالی در کشور و ارتقای اخلاق و تعهدات اجتماعی این دانشگاه می‌باشد که در برنامه ششم توسعه کشور و برنامه سوم این دانشگاه تعریف شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: دانشگاه تهران با توجه به توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند نقش مهمی در تدوین این برنامه‌ها داشته باشد.
حسینی تصریح کرد: دانشگاه تهران باید نظارت دقیقی بر افزایش جذب دانشجو داشته باشد تا این افزایش تاثیر منفی بر کیفیت آموزش نگذارد.
وی اضافه کرد: وزرات علوم در سال‌های گذشته با تغییر برخی حداقل‌های لازم و تسهیل شرایط باعث شد رقابتی ناسالم و ناخوشایند بین مراکز آموزشی کشور در پذیرش دانشجو بوجود آید.
معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برای بالاتر بردن آمار کمی خود و و بویژه از نظر مالی، برای جذب دانشجو به منظور بالاتر بردن درآمد‌های اختصاصی خود اقدام به پذیرش بی رویه دانشجو در رشته‌های مختلف نمودند و می‌توان به عنوان شاهدی بر این مدعا به رشد بی رویه تأسیس پردیس‌های دانشگاهی که اقدام به پذیرش دانشجو با هزینه شخصی می‌نمایند، اشاره نمود.
حسینی افزود: بدون تردید توسعه کمی آموزش عالی یکی از دستاوردهای ضروری اجتناب ناپذیر و درخشان نظام بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.
وی یادآورشد: البته سیاست‌های توسعه کمی از ابتدا دغدغه کیفیت آموزش عالی را به همراه داشته و با افزایش جمعیت دانشجویی و تنوع بخشی به سیستم‌های آموزش عالی به ویژه در بخش غیردولتی این دغدغه‌ها جدی‌تر و پررنگ‌تر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.