صفحه اصلی / بازاریابی درون‌گرا:سئو

بازاریابی درون‌گرا:سئو

یادداشت
مقدمه
در مرحله جذب می‌خواهیم افراد غریبه با سایت ما، تبدیل به بیننده شوند. در دو مقاله از مقالات قبل، راجع به ویژگی‌های یک وب‌سایت درون‌گرا صحبت کردیم، باید بدانیم در بازاریابی درون‌گرا ما می‌خواهیم افراد را به وب‌سایت خود بکشانیم؛ یعنی تمامی ابزارها مانند شبکه‌های اجتماعی نیز پلی هستند برای رساندن افراد به سایت.  برای شروع مرحله جذب، کار را با سئو آغاز می‌کنیم.
تعریف سئو
سئو، فرایندی ا‌ست که در آن با بهبود فنی و محتوایی سایت، شما می‌توانید ورودی بیشتری برای وب‌سایت خود از طریق موتور‌های جستجو ( مانند گوگل ) به دست بیاورید.
یک مثال
فرض کنید یک فرد گوگل ( بینگ یا پارسی‌جو مثال‌های دیگر آن است ) را باز می‌کند و می‌نویسد: چگونه می‌توانم یک خانه کوچک چوبی بسازم؟ در پاسخ به این سوال، گوگل سعی می‌کند لینک‌های محتواهای مربوط؛ دقیق و مناسب را برای فرد به نمایش در بیاورد. سئو هنر طراحی و به‌روزرسانی سایت برای حضور در نتایج طبیعی این جستجو است.
استراتژی‌های بهبود سئو
الف-جستجوی کلمات کلیدی
تعریف
کلمات کلیدی، واژه‌هایی هستند که کاربران در موتورهای جستجو می‌نویسند تا مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند.
چگونه انجام دهیم؟
۱. فهرستی از کلمات کلیدی که پرسونای شما جستجو می‌کند بسازید
بیایید فرض کنیم شما یک سایت فروش لوازم جانبی موبایل دارید و نام یکی از پرسوناهای شما اشکان است.
اشکان چه سوالاتی در ارتباط با محصولات صنعت شما دارد؟ چه سوالاتی دارد که شرکت شما برای آن راه‌حل ارائه می‌دهد؟ فرض کنیم اشکان به دنبال یک قاب ضد آب برای گوشی خود است. نکته اول این است که سفر مشتری را از یاد نبرید، محتوایی در ارتباط با مشکل ضد آب نبودن گوشی، راه‌حل‌های ممکن و بعد به صورت غیر مستقیم معرفی امکانات شما برای رفع این مشکل سرفصل‌های تولید محتوای شماست. نکته دوم این است که شما باید به زبان مشتری صحبت کنید. اگر  اشکان۱۸ ساله است با کلمات متفاوتی در اینترنت به جستجو می‌پردازد تا فردی ۵۰ ساله.
۲. در فضای مجازی جستجو کنید که چه کلماتی را جستجو می‌کنند
واژه کلیدی خود را در گوگل بنویسید و منتظر بمانید تا ببینید گوگل چگونه آن را تکمیل می‌کند. راه‌حل دیگر شما استفاده از ابزار keyword planner  گوگل در google adwords است.
۳. کاربران برای رسیدن به سایت شما از چه کلماتی استفاده می‎‌‌کنند؟
اگر ابزارهای ارزیابی را روی وب‌سایت خود داشته باشید، می‌توانید بفهمید کاربران با چه کلمات کلیدی به سمت سایت شما می‌آیند.
۴. در کدام کلمات کلیدی می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید؟
فرض کنید شما تایپ می‌کنید «قاب موبایل» و مطمئنا می‌بینید که چندین هزار نتیجه برای آن پدیدار می‌شود. در کلمات عمومی سخت است که به نتایج بالا دست یابید. شما باید روی کلماتی طولانی‌تر تمرکز کنید که می‌توانید دقیق‌تر کاربرانی را به سایت شما بکشاند. مثلا قاب ورزشی ضد آب با طرح ورزشی. این جنس عبارت کمک می‌کند هم در نتیجه قاب موبایل باشد و هم بازار هدف دقیق‌تر را هدف قرارمی‌دهد.
ب-تولید محتوا در ارتباط با کلمات کلیدی
شما باید در ارتباط با کلمات کلیدی خود، محتوای مناسب تولید کنید. به پرسونا و سفر مشتری نوشته‌شده‌ خود رجوع کنید تا ببینید فرمت محتوای مناسب چیست و همچنین باید روی چه عنوان‌هایی بنویسید.
در این قسمت با اصولی از سئو آشنا شدید، در مقاله بعدی باز هم نکاتی کاربردی برای بهبود وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو را با هم خواهیم خواند.برای مشاهده بخش‌های گذشته سلسله مقالات درباره بازاریابی درون‌گرا می‌توانید بر روی برچسب بازاریابی درونگرا کلیک نمایید.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.