صفحه اصلی / واردات غیر رسمی مهمترین تهدید صنعت تولید شال و روسری است

واردات غیر رسمی مهمترین تهدید صنعت تولید شال و روسری است

«افسانه محرابی» امروز (یکشنبه) افزود: قاچاق کالا و واردات غیر رسمی مانع اصلی توسعه بخش های تولیدی و تولید شال و روسری در کشور است .
وی خاطرنشان کرد: در مورد واردات رسمی، موضوع کم اظهاری (شال و روسری) و خلاف اظهاری (پارچه یا رول قابل استفاده به جای شال و روسری)، با توجه به جلسات متعدد و اقدام های به عمل آمده، اواخر سال گذشته از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغیه های مربوطه در مورد اعمال نظارت لازم و تمهیدات اجرایی برای ارزش گذاری پارچه های موصوف به عنوان روسری و همچنین تعیین حداقل ارزش برای هر ثوب روسری ساخت چین و ترکیه و نیز کشورهای اروپایی صورت پذیرفته است.
به گزارش ایرنا، بر اساس تصمیمات جدید گمرک، ارزش گذاری و حقوق ورودی پارچه های شال و روسری رول با گراماژ ۱۰۰گرم و پایین تر که از آن برای تولید این اقلام استفاده می شود، با همان ردیف تعرفه ای شال و روسری صورت می گیرد.
پیشتر دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک ایران این مورد را در بخشنامه ای خطاب به ناظران و مدیران کل گمرک های تهران-غرب، تهران، خرمشهر، چابهار، آبادان، جلفا، شهید باهنر، بازرگان و بوشهر اعلام کرد. 
مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرده است با هدف قانونمندسازی نظام واردات روسری و شال خارجی مشابه تولیدات ایران، ارزش بر مبنای فهرست رسمی شرکت برند مادر که صحت آن توسط مقام های صلاحیت دار تایید شده باشد، به این دفتر اعلام و از صدور هر گونه ثبت سفارش به اسم اشخاص و شرکت های نامعتبر خودداری شود.
به گزارش ایرنا، چندی پیش دبیر انجمن تولیدکنندگان شال و روسری در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: با وجود اینکه کارخانه‌های تولید شال و روسری با صرف میلیون‌ها دلار به روز شده است اما واردات این کالاهای دارای تولید داخل همچنان ادامه دارد.
تصمیم جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران با هدف ساماندهی به این امر و حمایت از تولید ملی صورت گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.