صفحه اصلی / نشست اجتماع نخبگانی کهگیلویه‌ و بویراحمد برگزار شد

نشست اجتماع نخبگانی کهگیلویه‌ و بویراحمد برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست اجتماعات نخبگانی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
در این نشست، نصرت‌الله ضرغام؛ رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، گفت: حمایت متوازن از تحقیقات و کمک به تولید دانش و فناوری‌های راهبردی در جهت تحقق توسعۀ پایدار با اتکاء به مبانی معرفتی و سرمایه‌های علمی کشور، مهمترین مأموریت صندوق است.
وی افزود: حمایت از توسعۀ پژوهش‌‌های تقاضا‌محور، تقویت همکاری‌‌های بین‌دستگاهی جهت توسعه علم و فناوری، توانمندسازی و پشتیبانی از بلوغ حرفه‌ای پژوهشگران و فناوران و مدیریت افکار عمومی برای سرمایه‌گذاری در توسعه علم و فناوری از جمله راهبردهای صندوق به شمار می‌رود.
ضرغام با برشمردن فرصت‌ها و حمایت‌های صندوق، اظهار داشت: این صندوق از طرح‌های پسادکتری در دو شکل ملی و بین‌المللی حمایت می‌کند که مختص دانش‌آموختگان ایرانی مقطع دکتری داخل کشور است.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور یادآور شد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به منظور ارائه توانمندی‌های علمی، پژوهشی و فناوری کشور، گسترش و تعمیق همکاری صنعت و دانشگاه و همچنین ارتقاء نقش همایش‌های علمی در چرخه مدیریت دانش، از همایش‌های علمی بین‌المللی، ملی و استانی در قالب ضوابط معین حمایت به عمل می‌آورد.
ضرغام با بیان اینکه بنیاد ملی علم ایران از سال ۱۳۹۴ به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی و گسترش همکاری‌های دیپلماتیک میان ایران و سایر کشور‌ها فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در همین راستا با کشورهای آلمان، چین و روسیه تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا شده است.
وی گفت: اعتبار پژوهشی به پژوهشگران ممتاز حقیقی و حقوقی ایرانی که در راستای اهداف صندوق و برای اجرای یک برنامه راهبردی تحقیقاتی متشکل از مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و پروژه‌های هدفمند تخصیص می‌یابد.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تصریح کرد: شخصی که برای اولین‌بار محصول (فرآورده) یا فرآیندی خاص را اختراع و یا طرح صنعتی را طراحی می‌کند، با داشتن شروطی از جمله، اولین‌بار در جهان توسط مخترع ایجاد شده باشد و همچنین دارای مرحله ابتکاری و کاربرد صنعتی داشته باشد به‌طوریکه امکان ساخت و استفاده آن اختراع در یک فرایند صنعتی وجود داشته باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد.
ضرغام تأکید کرد: حمایت از ثبت بین‌المللی اختراع، حمایت از توسعه مراکز نوآوری، پژوهانه، پژوهانه هم‌افزایی، حمایت از رساله‌های دانشجویان دکتری، از دیگر فعالیت‌های صندوق به شمار می‌رود.
در ابتدای این نشست، یوسف نیک‌روز؛ رئیس بنیاد نخبگان استان، خواستار توجه ویژه به پژوهشگران و فناوران جوان دانشگاهی و غیردانشگاهی استان در جهت رفع نیازهای اولویت‌دار استان شد.
در پایان این نشست، مخترعان، پژوهشگران و اساتید به بیان دیدگاه‌ها، سؤالات و نیازهای خود پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.