صفحه اصلی / آمادگی پژوهشگاه نفت برای ارائه خدمات به شرکت های E&P داخلی و خارجی

آمادگی پژوهشگاه نفت برای ارائه خدمات به شرکت های E&P داخلی و خارجی

 و از آنجا که پژوهشگاه در ارائه خدمات متعدد به شرکت‌های خارجی تجربه بالایی دارد، این فعالیت‌ها را می‌تواند با کیفیت بالا و هزینه کم‌تری نسبت به مشابه خارجی خود انجام دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، منصور بزمی، معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: رویکرد وزارت نفت در این دوره، موضوع سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و قرارداد های جدید نفتی در حوزه ازدیاد برداشت است و بر همین اساس، پژوهشگاه صنعت نفت نیز  ارائه ظرفیت‌های خود در قرارداد‌های جدید فتی را به عنوان یکی از رویکردهای محوری در نمایشگاه در نظر گرفته است.
وی با تاکید بر این که قرارداد‌های نفتی دارای دو ضمیمه است، تصریح کرد: وزارت نفت، انتقال فناوری را یکی از مهم‌ترین بخش‌های قراردادهای نفتی در ضمیمه نخست مورد تاکید قرارداده که موضوع ازدیاد برداشت جزء لاینفک آن است.
بزمی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این مرکز تحقیقاتی افزود: مهم‌ترین مرکزی که می‌تواند انتقال فناوری را به نحو شایسته‌ای انجام دهد و مباحث ازدیاد برداشت را با توجه به زیرساخت‌های موجود دنبال کند، پژوهشگاه صنعت نفت است و از این جهت می‌تواند در بحث انتقال فناوری که در ضمیمه قرارداد‌های نفتی مورد توجه قرار گرفته، نقش موثری ایفا کند.
این مقام مسئول با بیان این‌که پژوهشگاه  دارای سابقه و تجربه قابل ملاحظه‌ای در زمینه مطالعات مخازن می‌باشد گفت: پژوهشگاه تحقیقات و فعالیت‌های زیادی در برخی مخازن که موضوع قرارداد‌های جدید نفتی است انجام داده و اطلاعات بسیار ارزشمند و گسترده‌ای از این میدان‌ها جمع‌آوری کرده است که این اطلاعات می‌تواند برای شرکت‌های E&P ثمربخش باشد.
وی با اشاره به دیگر رویکردهای پژوهشگاه در نمایشگاه امسال تصریح کرد:  با توجه به این‌که مسائل زیست محیطی برای  طرح‌هایی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود بسیار حایز اهمیت بوده و همواره این گونه مسائل یکی از اجزای جدایی ناپذیر در این قرارداد‌ها به حساب می‌آید، پژوهشگاه با تجربه و دانش فنی منحصر به فرد خود در این حوزه، با دستاوردهایی نظیر سامانه محاسبه میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا، فناوری‌های نو برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و مباحث مرتبط با مدیریت یکپارچه خوردگی در صنعت، در نمایشگاه حضور دارد.
معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه به فعالیت‌های این سازمان در حوزه پایین دست نیز اشاره کرد و گفت: این حوزه با مسائلی نظیر تبدیلات گازی، شیرین‌سازی و تصفیه گاز، مینی ال ان جی، دستاوردهای حوزه نانو فناوری در این نمایشگاه فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: همچنین پردیس بالادستی قابلیت و توانایی بسیار زیادی در ارائه فناوری در حوزه‌های پالایش نفت و گاز و فرآورده‌ها دارد و افزون بر آن این پردیس دارای فرمولاسیون‌های متعدد در زمینه‌های مواد شیمیایی، پلیمری و کاتالیست‌های مهم صنعتی است که ارائه آن‌ها به شرکت‌های داخلی و خارجی از اهداف اصلی در این نمایشگاه خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.