صفحه اصلی / ساماندهی بافت فرسوده در محله ولیعصر جنوبی و یافت آباد جنوبی

ساماندهی بافت فرسوده در محله ولیعصر جنوبی و یافت آباد جنوبی

به گزارش کیب و کار نیوز و به نقل از مهر، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله ولیعصر جنوبی واقع در منطقه ۱۸ اظهار کرد: در حوزه خدمات شهریمواردی از جمله ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم وعاملین سد معابر محله بویژه در خیابان اصلی حیدری جنوبی، مسلمی و وحدت و بهسازی، تجهیز و مناسب سازی فضاهای سبز در سطح محله در دست بررسی است.
وی تصریح کرد: ایجاد دسترسی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به ایستگاه مترو آزادگان،  نصب سرعت کاه در معابر مورد نیاز در سطح محله به ویژه انتهای خیابان شهید احمد خمینی و پژاند سایر مواردی است که در محله ولیعصر جنوبی پیگیری می شود.
پیرهادی بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز پیشنهاداتی از سوی شورایاران مطرح شده که از آن جمله می توان به مساعدت در خصوص برگزاری کلاس ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد،  برگزاری مسابقات ورزشی در سطح محله،  برگزاری کلاس های آموزشی و خدمات مشاوره ای مرتبط با آسیب ها و مشکلات خانوادگی، اجتماعی، اخلاقی، اعتیاد،  ساماندهی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد و توزیع مواد مخدر، طلاق، زنان سرپرست خانوار، فقر و تسریع در تکمیل ساختمان سرای محله اشاره کرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: علاوه بر موارد اشاره شده موضوعاتی نیز در حوزه معماری و شهرسازی در دست بررسی است که عبارتند از  ساماندهی  برخی املاک واقع در کوی زینبیه و بافت های فرسوده موجود در کوچه های کم عرض خیابان مسلمی در چارچوب طرح تفضیلی ملاک عمل،   تجمیع املاک واقع در بافت فرسوده به منظور تسریع در بازسازی و نوسازی محله و نیز اطلاع رسانی مناسب و آگاه کردن اهالی از امتیازات تشویقی نوسازی بافت فرسوده.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به سایر درخواست های اهالی محله ولیعصر جنوبی از نهادها و سازمان ها اشاره کرد و گفت:  حضور پررنگ تر گشت های انتظامی در سطح محله از مواردی است که درخواست شده و این موضوع به ناجا ارجاع داده شده است.
 وی در ادامه به وضعیت محله یافت آباد جنوبی واقع در منطقه ۱۸ اشاره کرد و افزود: در این محله نیز همانند سایر محلات ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه وانت بارهای فروش اجناس در خیابان مصطفی هاشم و واحدهای رنگ کاری مبلمان در دستور کار قرار دارد.
پیرهادی بیان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله یافت آباد جنوبی مواردی از جمله تخصیص خطوط اتوبوس و تاکسی به منظور ایجاد دسترسی به ایستگاه مترو آزادگان، ایجاد هماهنگی با پلیس راهور به منظور ساماندهی ترافیکی محله مذکور و بازگشایی خیابان باقری به آزادگان به منظور کاهش بار ترافیکی محدوده در دست پیگیری است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره در سطح محله، احداث دارالقرآن و احداث ساختمان سرای محله و دفتر شورایاری در سطح محله از سوی شورایاران پیشنهاد شده است.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حوزه معماری و شهرسازی مواردی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به اجرای طرح عقب نشینی خیابان میرهاشم، مصطفی هاشم و خیابان مرتضی زندیه، بازنگری در محدوده بافت فرسوده محله، تعریض و تبدیل خیابان موجود از میدان پژوتن تا سر پیچ ارشدآباد به ۲۴ متری و تعیین تکلیف ملک حدود ۵۰۰۰ متری رها شده واقع در میدان شهید باقری که در سال ۱۳۸۶ خاک برداری شده است، اشاره کرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات ۲۲۷ محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.

همچنین مطالعه کنید:

جت شخصی جنبه آموزشی دارد/ تفریح در اولویت دوم

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.