صفحه اصلی / کسب تجربیات مشتریان گروه سایپا، گامی اساسی در راستای رویکرد مشتری مداری

کسب تجربیات مشتریان گروه سایپا، گامی اساسی در راستای رویکرد مشتری مداری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپا نیوز، در این نشست با استفاده از یکی از جدیدترین روش های نظرسنجی با عنوان مدیریت تجربه مشتریان (CEM) برداشت ها و تجربیات مشتریان از آغاز فرایند آشنایی با برند سایپا، خرید، دریافت محصول، استفاده از خودرو، خدمات پس از فروش و امداد رسانی مورد بررسی، ثبت و تحلیل قرار گرفت.
در بخش اول این نشست پرسشنامه تخصصی نظرسنجی (CEM) که شامل ۱۴۱ سوال است، توسط مشتریان تکمیل شد و در بخش دوم هریک از مشتریان نظرات خود را در خصوص عملکرد گروه خودروسازی سایپا (محصول، فرایند فروش، خدمات پس از فروش و… ) بیان کردند.
این گزارش می افزاید: در ادامه کارشناسان گروه سایپا به همه موارد پاسخ گفتند بعضی از سئوالات به سبب عدم آگاهی از کاربری خودرو و ویژگی های فنی آن ایجاد شده بود که پس از اتمام بخش دوم توسط کارشناسان مربوطه پاسخ داده شد.
گفتنی است این پروژه در فاز اول برای محصولات تیبا و تندر۹۰ و با شرکت ۲۵۰ مشتری انجام پذیرفته است و در فاز دوم برای سه محصول تیبا، تندر۹۰ و برلیانس با حضور ۱۲۰۰ مشتری در حال اتمام می باشد.
بر همین اساس حسین گمار ناظر پروژه (CEM) در خصوص این طرح که از آن به عنوان " سفر مشتریان" یاد می شود گفت: این پرسشنامه در قالب نظرسنجی و دریافت پیشنهادات و انتقادات اجرا می شود. نتیجه این پرسشنامه ها در نهایت تحلیل آماری کمی و کیفی می شود و خروجی های بدست آمده، اقدامات اصلاحی مورد نیاز را تعریف می نماید.
وی افزود: در سال گذشته، نظرسنجی خودروهای تیبا و تندر۹۰ بیشتر جنبه بررسی اولیه داشته است ولی در فاز دوم، پروژه با نمونه های بیشتری اجرا و مورد پیگیری ویژه قرار می گیرد.
شایان ذکر است با توجه به اهمیت نظرات مشتریان در اخذ تصمیمات کلان مدیریتی، نتایج و گزارشات مربوطه پس از تحلیل های دقیق آماری، به مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا منعکس شده و بر مبنای آن اقدامات اصلاحی در تمامی حوزه ها شامل: کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش به منظور ارتقاء رضایت مشتری تعیین می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.