صفحه اصلی / یک شهردار زن پس از ۱۲ سال؛ تنها سهم زنان از مدیریت شهری تهران

یک شهردار زن پس از ۱۲ سال؛ تنها سهم زنان از مدیریت شهری تهران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ‌شهیندخت مولاوردی در این توئیت در پاسخ به صحبت های محمد باقر قالیباف که اعلام کرد؛‌ بیش از ۱۳ درصد مدیران شهرداری تهران بانوان و جوانان است، این مطلب را نوشت.
این نامزد جمعه گذشته در دومین مناظره تلویزیونی خود گفت: امروز در شهرداری تهران تعداد زیادی از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف هستند، بیش از ۱۳ درصد مدیران شهرداری بانوان و جوانان هستند و مانعی در این نیست و ما می توانیم از آنان استفاده کنیم و نگوییم این کار انجام می شود.
این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: در دولت مردم، موظف هستیم اختیارات نیز به این ها منتقل کنیم و براساس شایسته سالاری آن ها را بکار بگیریم و این از سیاست های قطعی مدنظر ما است.
به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم توجه به جایگاه بانوان به گونه ای بود که اکنون سه معاون ریاست جمهوری در سازمان محیط زیست، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بانوان توانمند کشور مشغول فعالیت هستند.
براساس آمار، نیمی از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور را زنان تشکیل می دهند که با فعالیت دولت یازدهم اکنون ١٠ درصد کابینه دولت زنان هستند، بانوان کشور در کابینه یا در بدنه دولت فعالیت دارند و ۱۶ نماینده زن در مجلس حضور دارند و انتصاب یک زن به عنوان قاضی جرقه ای از امید در دل بانوان زد.
فعالیت ۴۰ درصد مدیران نشریات توسط زنان، وجود ۲۵ نشریه ویژه زنان، مشغول بودن ٢٢ درصد زنان ایرانی در بخش کشاورزی، ۵۲ درصد در بخش خدمات، وجود ٩ هزار زن تسهیل گر در کشور، فعالیت ٢۵ درصد زنان در بخش صنعتی نساجی، پوشاک و صنایع دستی،‌ فعالیت داشتن زنان در ۱۱ درصد از یکصد هزار تعاونی فعال از دیگر اقداماتی است که در طول این دوره انجام شده است.
همچنین طبق آمارها،‌ در بخش استخدام دولتی، زنان سهم ٢٧/٢ درصد را از آن خود کرده اند اما در بخش خصوصی حضور زنان به ٧٢ درصد رسیده است، تعداد مدیران زن در شرکت های دانش بنیان نیز ٣٢٠ نفر، فعالیت زنان در ١٧ تشکل سیاسی و حزب با دبیرکلی زنان، سهم ۴۷ درصدی زنان از کل دانشجویان نیز از دیگر آمارهای فعالیت های زنان به شمار می رود.
براساس آمارها نزدیک به سه هزار نفر از بانوان عضو اصلی و مابقی عضو علی البدل شوراهای اسلامی شهر و روستا، یک هزار و ۵۴۴ زن به عنوان دهیار، در ۳۱ استان مدیرکل امور زنان و مشاور استاندار فعالیت دارند و ۸۱۷ زن نیز مشاور امور بانوان دستگاه های اجرایی هستند. 
دو زن نیز به عنوان معاون استاندار و ۵۰ زن به عنوان مدیران کل استانداری ها انتخاب شده اند و این در حالی است که در کل دستگاه های اجرایی ۴۹ مدیرکل زن داریم.
معاونان زن مدیرکل در استانداری ها ۴۰ نفر، معاونان مدیران کل در دستگاه های اجرایی ۲۱۵ نفر، علاوه بر آن چهار فرماندار و هفت معاون فرماندار زن، ۲۲۰ زن نیز به عنوان مشاور امور بانوان در فرمانداری ها و ۱۹ زن نیز به عنوان بخشدار فعالیت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.