صفحه اصلی / «ترامپ» از داستان‌های من ترسناک‌تر است

«ترامپ» از داستان‌های من ترسناک‌تر است

ایسنا، «گاردین» نوشت: «استفن کینگ» نویسنده رمان‌های ترسناکی چون «درخشش» و «مه» که از منتقدان سرسخت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به حساب می‌آید، اخیرا در توییتر خود باز هم به او تاخته است.
«کینگ» که طی چهار دهه اخیر آثار ترسناکی چون «درخشش»، «آن» و «مه» را به نگارش درآورده، چند پست توییتری درباره مقایسه «ترامپ» با داستان‌های خود منتشر کرده است. او نوشته است: «این آدمی که انگشتش را روی ماشه اتمی گذاشته بدتر از هر داستان وحشتی است که من تا الان نوشته‌ام.»
نویسنده «مسیر سبز» همچنین توییت کرده: «توییت‌های ترامپ در صد روز اول پرتره شفافی ترسیم کرده است: او کاملا یک مورد مطالعاتی اختلال شخصیتی خودشیفته است.»
«کینگ» که جزو پرطرفدارترین نویسندگان حال حاضر آمریکاست و کتاب‌هایش هربار صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین‌ها می‌شوند، ماه گذشته نیز پیامی را خطاب به هواداران «ترامپ» منتشر کرد: «این را مهربانانه و آرام می‌گویم: اگر شما به ترامپ رای دادید و هنوز هم فکر می‌کنید او دارد کارش را خوب انجام می‌دهد،‌ معلوم است که توجه نکرده‌اید.»
 
«کینگ» به نظرسنجی‌های اخیر اشاره کرده که نتیجه آن مشخص کرد تنها دو درصد از رای‌دهندگان به «ترامپ» از انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور پشیمان هستند. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد «ترامپ» در ۱۰۰ روز اول ریاست‌جمهوری خود عملکردی ضعیف داشته است.
نویسنده «برج تاریک» از جمله چهره‌هایی بود که به شدت با روی کار آمدن «ترامپ» جمهوری‌خواه مخالف بود و بارها در پست‌های توییتری‌اش به او تاخته است. او اکتبر سال گذشته، ‌پیش از انتخابات نوشت: «جدیدترین داستان ترسناک من: روزی روزگاری مردی بود به نام دونالد ترامپ که می‌خواست رئیس‌جمهور شود. بعضی از مردم هم می‌خواستند او در انتخابات پیروز شود.»
او همچنین در واکنش به قانون ضدمهاجران مسلمانی که «ترامپ» اوایل دوران ریاست‌جمهوری خود وضع کرد و جنجال‌های بسیاری به پا کرد، نوشت: «ولگردی را تصور کنید که در مخزن گاز یک ماشین گران‌قیمت و خوب، شکر می‌ریزد. «ترامپ» همان ولگرد است و آمریکا، ‌آن ماشین.»
«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های «کینگ» چنان با گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافت.
کارگردانان بزرگ با اقتباس از رمان‌های این نویسنده فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند. فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نامدار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنک» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».

همچنین مطالعه کنید:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاههای کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر یازرلو اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی بوجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.