چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / تطبیق کسب و کارهای سنتی با بازارهای مجازی ضروری است

تطبیق کسب و کارهای سنتی با بازارهای مجازی ضروری است

 می‌توانند در کنار هم باشند و این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از صدا وسیما، الفت نسب درباره وضعیت بازار مجازی اظهار داشت: حدود یک درصد از حجم کل خرید و فروش در کشور مربوط به فضای مجازی است و به همین دلیل بازار خیلی بزرگی را در این حوزه شاهد نیستیم در صورتی که جو زیادی در این باره ایجاد شده و هر روز درباره کسب و کارهای مجازی و سنتی بحث می‌شود.
وی سوق پیدا کردن و تطبیق کسب و کارهای سنتی به سمت مجازی را اجتناب ناپذیر دانست.
دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی تاکید کرد: باید به این سمت برویم که کسب و کارهای سنتی هم حداقل یک تامین کننده خوب برای یک کسب و کار مجازی باشند، البته بر اساس ماده ۸۷ قانون نظام صنفی، جواز کسب بازارهای مجازی از اصناف گرفته می شود که به زودی اتحادیه این صنف نیز تشکیل می شود.
آقای آهنی‌ها عضو شورای عالی کار هم با بیان اینکه با پیشرفت علم و فناوری، شکل فروش و بازار‌ها نیز تغییر کرده است، گفت: فناوری باعث ایجاد بازارهای مجازی که به نوعی بازارهای واقعی هستند، شد و هر روز تعدادشان در کشور رو به فزونی دارد.
وی درباره مزیت‌های استفاده از بازار‌های مجازی اظهار داشت: از مزیت‌های استفاده از بازارهای مجازی صرفه جوی در زمان، هزینه و قیمت تمام شده است و به همین دلیل بازارهای مجازی با استقبال روبرو شده اند. این روند همچنان با سرعت چشمگیری در حال افزایش است یعنی مشاغل از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا می‌کنند و آنهایی که بتوانند خودشان را در این بازار تطبیق دهند، رشد زیادی خواهند داشت.
عضو شورای عالی کار اشاره کرد: البته بعضی از بازار‌ها ممکن است دچار دستخوش تغییر نشوند، اما حقیقت این است که این بازارها، بازار بزرگی نیستند. بازار بزرگ فضای مجازی شاهد تغییر هر روزه و ارتقاء خدمات است که باعث ایجاد اشتغال زیاد نیز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سرعت تغییر بازار‌ها به سمت الکترونیکی شدن زیاد است، اظهار داشت: تغییرات فناوری در بازارهای مجازی بسیار تاثیر گذار است و با توجه به نسل جوان و قدرت بسیار خوب در بخش IT کشور، سرعت تغییر بازار‌ها بسیار زیاد است و در ۱۰ سال آینده شاهد گستردگی زیاد این نوع بازار‌ها خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.