صفحه اصلی / اصلاح قوانین بیمه و مالیات ارزش افزوده سبب افزایش تولید و اشتغال می شود

اصلاح قوانین بیمه و مالیات ارزش افزوده سبب افزایش تولید و اشتغال می شود

 می تواند به رونق کسب و کار و همچنین افزایش تولید و اشتغال کمک کند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، عبداله امیری گفت: سراب علاوه بر گردشگری ، در صنایع لبنی و دامی سرآمد شهرهای ایران است و در این زمینه ضمن تامین نیاز داخل کشور، می تواند در بحث صادرات هم موفق عمل کند.
وی ادامه داد: اکنون بسیاری از محصولات لبنی و همچنین عسل شهرستان سراب به کشورهای مختلف از جمله عراق، امارات، جمهوری آذربایجان و همچنین مصر صادر می شود.
امیری تصریح کرد: شهرستان سراب توانمندی های بسیار بالایی برای توسعه صنایع لبنی دارد و درصورت حمایت مسئولان ذیربط و فعال کردن کارخانه های راکد می توان صادرات اقلام تولیدی لبنی را بیش از پیش افزایش داد و فرصت های شغلی جدیدی فراهم کرد.
رئیس اتاق اصناف سراب گفت: با پرداخت تسهیلات حمایتی،  این شهر توانسته در زمینه پرورش ماهی نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشد تا جایی که به جز تامین نیازهای داخلی خود می تواند نیاز استان های همجوار را نیز تامین کند.
امیری افزود: حدود ۲۰ درصد جمعیت شهرستان ۱۳۰ هزار نفری سراب نیازمند کار هستند و درصورتی که برخی قوانین همچون بیمه تامین اجتماعی اصلاح شود، می توان نسبت به جذب نیروهای جدید در واحدهای تولیدی و صنفی اقدام کرد.
وی پیشنهاد کرد: مسئولان ذیربط شرایطی فراهم کنند تا افراد شاغل در دستگاه های دولتی که دارای یک منبع درآمد ثابت هستند، نتوانند نسبت به دریافت جواز کسب صنفی اقدام کنند تا زمینه شغلی برای جوانان جویای کار در این شهر فراهم شود.
رئیس اتاق اصناف سراب با بیان اینکه درخواست های مجوز کسب و کارهای اینترنتی نیز به صورت محدود برای برخی مشاغل سراب نیز آغاز شده است، گفت: تامین نقدینگی، اصلاح قوانین بیمه و مالیات و همچنین توجه جدی مسئولان محلی و استانی می تواند کارخانه های تولیدی نیمه فعال این شهر را فعال کند و کسب و کارهای صنفی را رونق دهد.
امیری افزود: نمی توان دولت فعلی را در بروز رکود مقصر دانست؛ چون برخی مشکلات از قبل بر دوش این دولت گذاشته شد ضمن اینکه عوامل بیرونی هم در این خصوص نقش داشت که البته دولت و مجلس درصدد رفع موانع تولید هستند.

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.