صفحه اصلی / برجام، نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشت

برجام، نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشت

با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روز اقتصاد ایران، چنین وعده‌هایی که از سوی نامزدهای ریاست جمهوری مطرح می‌شود، نیازمند سرمایه‌گذاری برونگراست که برجام در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نقش بسزایی را ایفا کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از‌  ایسنا،  شهاب‌الدین بی‌مقدار اظهار کرد: امروز بسیاری از جوانان ما بیکار بوده و نرخ بیکاری نیز ۱۲ درصد است، در این راستا از میان برخی وعده‌های مطرح شده از سوی کاندیداها، وعده‌های روحانی و جهانگیری با برنامه‌ است؛ در برنامه ششم تصویب شده و پیش‌بینی می‌شود که اگر نرخ بیکاری به هشت درصد برسد، این معضل مرتفع خواهد شد. 
وی ادامه داد: یکی از نامزدها چند روز پیش وعده داده بود که اگر رئیس جمهور شود ظرف چهار سال پنج میلیون شغل ایجاد می‌کند و حقوق ها را دو و نیم برابر افزایش داده و همچنین ۲۵۰ هزار تومان به حساب افراد جویای کار پول نقد واریز می‌کند، به نظر بنده این وعده در شأن مردم ایران نیست چراکه افراد تحصیل کرده و بیکار به دنبال اشتغال هستند نه ۲۵۰ هزار تومان پول نقدی! 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص وعده مطرح شده‌ی نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر افزایش وام ازدواج نیز گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، اقتصاد مردم نهاد است؛ دولت وظیفه حمایت‌گری و هدایت‌گری را دارد، اگر وحدت و تعامل دینی حفظ شود و مردم احساس امنیت کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، بر این اساس اگر در ازدواج آرامش ایجاد شود افزایش وام ازدواج تاثیر چندانی نخواهد داشت. 
وی با بیان اینکه «رشد اقتصادی پیش بینی شده هشت درصدی خوش‌بینانه است» ادامه داد: با تکیه بر این روند، بسیاری از مشکلات دولت مرتفع شده و اگر طبق این برنامه عمل کنیم، تورم تک رقمی مانده و رونق اقتصادی و شغل پایدار ایجاد می‌شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خصوص وعده افزایش یارانه‌ها از سوی نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: وعده مطرح شده در خصوص افزایش یارانه‌ها امکان پذیر نیست، چراکه این وعده، خلاف برنامه ششم است در این راستا دولت اقداماتی را انجام داده که افزایش حقوق مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، از جمله این اقدامات است. 
 
وی با اشاره به نقش مردم در انتخاب اصلح در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: مردم باید در انتخاب افراد دقت و وسواس زیادی به خرج دهند و افردی که شعار می‌دهند و کاندیداهایی که با شعور حرف می‌زنند را شناسایی کنند تا افراد پاک‌دست و پاک دامن، کاردان و امانت‌دار در این نهاد مهم شهری و روستایی نقش آفرینی کنند و نتیجه کار نیز توسعه همه جانبه و آبادانی شهرها و روستاها باشد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.