صفحه اصلی / فرهنگ‌سازی مهم‌ترین عامل حفظ آب

فرهنگ‌سازی مهم‌ترین عامل حفظ آب

حسین اشک تراب  با بیان این‌که شرایط اقلیمی کالیفرنیا شباهت زیادی با ایران دارد، اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفت توانستیم در کالیفرنیا از طریق صرفه‌جویی و بازیافت آب ۳۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت لزوم فرهنگ‌سازی و ایجاد درک درست در موضوع مصرف آب بین عامه مردم، تصریح کرد: اگر فرهنگ مصرف به صورت واضح در ذهن مردم تجلی پیدا کند، بی‌شک وضعیت منابع آبی بسیار بهبود خواهد یافت.
مسوول تامین آب شرب و بازیافت آب سازمان آب کالیفرنیا با اشاره به نقش شهرداری در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب در کشور، ادامه داد: آن طور که در سطح شهر مشاهده می‌شود شهرداری گام خوبی را برای آگاهی مردم در زمینه‌ی صرفه‌جویی مصرف آب انجام داده است.
اشک تراب اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی آب انتظار می‌رود که وزارت نیرو، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری در این زمینه گام‌های بیشتری بردارد، چرا که اگر شهروندان به این باور برسند که در ایران وضعیت منابع آبی وخیم است، قطعا نوع دیگری با این مایه پر ارزش برخورد خواهند کرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این مساله باید به مساله بازچرخانی آب نیز توجه شود و باید این موضوع را در نظر گرفت که همه آب‌ها، آب هستند و نباید با عنوان شرب نبودن آب آن را به هدر داد، چرا که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دارای نیمه‌اقلیم خشک فاضلاب نیز تصفیه و به مصرف شرب می‌رسد.
مسوول تامین آب شرب و بازیافت آب سازمان آب کالیفرنیا با بیان این‌که در حال حاضر آب‌های زیرزمینی در ایران در حال از بین رفتن است، افزود: این مساله می‌تواند شرایط جبران‌ناپذیری را به وجود آورد. لذا انتظار می‌رود که مسوولان آبی، شهرداری‌ها و مردم در این زمینه اتحاد بیشتری داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.